Vanaf 22-09-2002 zit ik in de ziektewet. Er voor werkte ik bij Ergonbedrijven afdeling Mailing. Ik heb vannaf 2000 fijn gewerkt zette alles voor 100% in. Tot er op een gegeven moment collega's van de Radio Text Service kwamen, vanwege het feit dat de Radio text service ging sluiten. Ook een zekere H. van Hengst. In het begin was ze erg aardig tegen me en we werden vriendinnen en goede collega's. Ik nam haar overal mee naar toe en ze kwam ook bij mijn ouders over de vloer. Toen van de ene op de andere dag is het misgegaan. H. van Hengst was in een keer omgeslagen. Ze zat op een gegeven moment niet bij mij meer aan de tafel en zat bij een tafel van ‘de zgn. de slimme collega’s' Ook heeft zij met diverse collega's over mij geroddeld oftewel priveleven blootgelegd. Zij was de koningin op de afdeling. De collega's die altijd aardig deden, had ze zo onder controle dat ze op een gegeven moment hekel aan me hadden. En ik zat aan een tafel of blok met in haar ogen de debieltjes. Als er werk kwam dan kreeg die ‘slimme collega’s, tafel het eerste werk. En de sfeer die er eerst was was er niet meer. Ook in verband dat er andere bazen werkten. In het begin werkte dhr. van Oers een hele fijne sociaalgevoelde baas maar die had het naar 1 jaar voorgezien. En daarna kwam Dhr. T. Janssen. Dhr. Bartels was mijn onderchef toen nog geen baas. Dhr. T. Janssen ging altijd naar die tafel waar H. van Hengst zat de zgn. slimme tafel. Tegen onze tafel gaf hij niets om; wij waren toch de mindere van het bedrijf. Er is nooit aan deze sfeer iets gedaan. Ik kreeg vaak hyperventilatie omdat ik me inwendig drukmaakte. Ook toen het zo warm was en ik niet goed werd in die tijd werd er met mij niet sociaal omgegaan. De enige die ik nog goed ‘vertrouw’ was de dhr. Bartels. Ik zet vertrouw maar tussen aanhalingstekens want hij waaide eigenlijk met alle winden mee. Ik voelde op een gegeven moment eind september 2002 niet goed en ik vond de sfeer bij de afdeling niet meer zo als het was. Ik wilde rust gewoon. Even over alles nadenken. Maar toen heb ik van de Ergon niets meer vernomen. Totdat ik in januari 2003 een oproep kreeg van de arbo-unie toen op het 18 sept. Plein te Eindhoven. Waar ik met dhr P. groot (bedrijfsarts) een gesprek had, en die zei dat de Ergon me moest helpen door middel van gesprek. In maart 2003 weer een gesprek met die arts en schreef alles op wat ik gezegd had en ik heb niets van de Ergon in die tussentijd gehoord terwijl dhr. P. groot wel aankaarte met de Ergon dat ze me moeten helpen. Maanden gingen er weer overheen en ik hoorde van de Ergon niets en dhr. P groot niet. Alles lag even stil.

Rond eind julie en augustus kreeg ik gesprek met een zekere mw. Boekema traject beleider van het GGZ elzent te Eindhoven. Ik kreeg een trajectbegeleider via het GGZ van mw. Huijnen. Ik kwam met mw. Boekema ingesprek en zij had zo mijn verhalen aangehoord en ook vroeg ze wat mijn werkervaringen waren en wat voor werk ik zou willen doen. Maar ook blijkt dat vond zij dus dat ik een vorm van Autisme had. Dit hoorde ik naar 35 jaar terwijl er nooit een echt diagnose is gesteld. Daarmee moesten mijn ouders met GGZ bij dhr psycholoog Vroemen zijn. En ik kreeg ook nog samen met hem en mw Boekema een gesprek erover. Eerst gingen we mw Boekema en ik bij diverse bedrijven kijken met name de wasserette Rentex. Maar die hadden ook twijfels over mij omdat mw Boekema het etiketje wat nooit bewezen is, Autisme opgelegd. Tja dan ben je toch een twijfelgeval? Ondertussen hebben mijn ouders toen appart met dhr psycholoog Vroemen een lang gesprek over mijn verleden gehad en hij vond ook dat ik iemand was met een Autisme. Ik heb toen ook gezegd tegen mw Boekema die had er voor gezorgd dat ik niet naar de Ergon meer hoefde. Maar toch wilde ik gauw een baan ik wilde werken en ik zit tussen die 4 muren. Na vele gesprekken, ook met dhr Vroemen die had gezegd dat ik onder de vleugels van Ergon moest werken, en ook met mw Boekenma appart gepraat over een oplossing. Ik voelde dat woord Autisme een soort van etiket. Terwijl nooit een medische diagnose is vastgesteld. Maar toen gingen we een praten met Werkpost. Dat is een onderdeel van de Ergon volgen Werkpost niet dat is om weer in het Arbeidsproces te komen door middel van testen. Daar zit ook een psycholoog dhr Bos aan verbonden. Eerst via de consulente hadden mijn ouders samen een gesprek met personeelsconsulent mw J. Knobbe gehad over die testen bij Werkpost. Volgens haar kreeg ik gauw een test die ongeveer 6 weken zou duren van 8.00-16.00 uur. Ik stemde toe en ik dacht misschien is het wel wat om weer in het arbeidsprocedure te komen. Ook zat mw Boekema erbij en had het weer over die vorm van Autisme ik voelde me echt een stempel op me gezet een etiket waarbij dit nooit medisch is onderzocht. Op het wachten van die test is paar maanden over heen gegaan. We mw Boekema en ik kwamen gesprek met de heer Bosch en weer die Autisme kwam ten sprake. Voordat ik die testen ging doen maar goed. Ik ging die testen doen. niet voor een maand nee voor halve dagen en dat waren 4 halve dagen. mw. Knobbe had me voorgelogen. Ik heb weer toegehapt maar ik wilde gewoon werken. Affin ik kreeg een hele verslag van de heer P. Bosch dat ik wel bij de Ergon moest werken maar in een rustige omgeving niet hectisch etc. en dat ook mw Boekema afstand van me ging doen dat ik pesonelijk begeleiding kreeg. En detachering was niet ten sprake. Terwijl ik vroeger bij Ergon vaak heb gesoliciteerd heb nog voor dat de Werkpost bestond en ook niet in aanmerking kwam. Wat voel ik dan dat ik niets kan terwijl ik echt een hele hoop capaciteiten heb, maar dat willen de Ergon zowel Werkpost niet inzien. Ze zeggen dat het los van elkaar zit maar toch spelen ze ook onder een hoedje met elkaar. Zij hebben die kan me nooit gegeven. Maar ook uit die test kwam het woord Autisme ten sprake, terwijl ik heel goed getest bij op de GGZ in de kronehoefstraat, daar blijkt dat ik de testen zeer goed heb doorgebracht. En dat Autisme toen helemaal niet ten spraken kwam. Dat ik gewoon ook normaal in het vrije bedrijf met begeleiding een baan kon hebben ik heb een normale IQ en ik had het goed afgebracht. Dat is de test van de GGZ maar bij Werkpost was die uitslag degelijk verschillend. Misschien omdat mw. Boekema echt op de feiten drukt dat ik Autisme heb omdat ze zelf een dochter heeft met Autisme dat heb ik gezien. Ik ben ook op een zondagavond naar zo'n Autisme groep geweest gewoon om te zien of ik dat ook had, Maar die mensen ook de dochter van mw Boekema zat ook bij die groep maar ik vond het heel zwaar omdat ik dat gewoon niet heb??? Als je tegen iemand zegt je bent gek en je drukt echt die stempel op iemand dan voel je je toch zo. Dat ik moeite heb met sociale contacten wil niet zeggen dat ik Autistisch ben en door een gesprekje met de heer Vroemen ook niet. Daar kun je intensieve testen voor hebben. Ook al zo ik het wel hebben, er werken genoeg lichte Autisten met een normale IQ in het vrije bedrijf. Volgens hun heb ik die diagnose.

Affin, ik kreeg een oproep van Jantine Knobbe naar die test van Werkpost. Voor juli 2004 ik zou een Rondleiding door Ergon krijgen. Dus ik dacht in alle hallen. Goed mw Boekenma was voor de laatste keer bij toen we in hal 2 kwamen. Philips produkten. Maar ik was veels te impulsief (ECHT STOM VAN ME). En ik wilde daar werken. mw. Knobbe had niet tegen me gezegd van luister eens denk er over na nee meteen werk van gemaakt. En ik zou een rondleiding krijgen.Toen moest ik weer daar komen in die hal in september alles was rond. mw Boekema had de handen terug genomen zij zou eigenlijk ook die dag er zijn maar we hebben niets gehoord dus was ik samen met mijn ouders daar heen gegaan met mw. VD Boogaard die de taak van mw Boekema heeft over genomen. Eerst gepraat met de bedrijfsarts van de Arbo Achmea weer een andere arts dhr Kamzoel.Dat is van de Arbo Achmea omdat de Arbo-Unie niet meer verder met Ergon wil gaan. Toen ik nog goed in de hal maar ik voelde me niet goed omdat ik daar verstandelijke gehandicapten zag zitten. Dat waren dezelfde mensen waar ik eerst had gewerkt toen in de vestiging Achtse Barier in die tijd heeft toen de bedrijfsarts toen dhr. Koeberg me teruggehaald omdat ik psychisch er niet tegen kon ik ging er onderdoor ik als enige die geen verstandelijke handicap had.Stond ook in het rapport van Werkpost. Want ik werd ook veel aangeraakt ongewenste intimiteit. Ik dacht toen ook aan de Mailing weer omdat ik wist dat H. van Hengst daar niet meer zat ze had een andere baan ondertussen aan de balie bij de Ergon Printservise. In paniek liep ik die hal 2 uit was helemaal overstuur. Omdat ik vroeger ook 3 jaar bij de Data Entry had gezeten waar ik een fijne baas had dhr van Schaijk die vond me veels te goed voor de Ergon maar omdat ik daar weg moest was het feit dat Data Entry ging sluiten. Deze gedachten kwamen me allemaal ten boven. Ik voelde me helemaal terug bij af en dacht Sandra je moet gewoon weer de draad oppakken bij mailing. Ik wilde NIET IN DIE HAL WERKEN. Want dan was ik naar paar dagen weer thuis maar ik wil zo graag werken. En als mw Knobbe het rapport goed had gelezen moet ik daar niet werken omdat het weer mis gaat en ze hebben toch alle rapporten wat er is gebeurd? Ook op de Achtse Barier. Ik zou een rondleiding krijgen dan had ze toch ook verder moeten kijken. Ze kijken gewoon niet naar me ze heeft gewoon gedacht als Sandra maar hapt maar zo ben ik niet ik heb ook mijn capaciteiten en mening en daar mag ik toch best voor opkomen???? Later kregen we samen nog een gesprek met mijn ouders mw van den Boogaard en mw Knobbe erbij en ik bleef bij mijn mening ik heb toch ook mijn eigen recht.? Of mag dit dan niet? Daarna ben ik boos weggegaan mijn ouders wisten het zo niet meer. Ik kreeg iedere brieven thuis van mw Knobbe, wat we besproken hebben. Ik werd het helemaal overstuur van waarom ik niet voor MIJN EIGEN RECHT MAG OPKOMEN. Omdat mijn ouders het niet meer kunnen heb ik vrienden als hulp gehaald die hebben ook ervaringen met arbeid. De Mailing kwam ten sprake omdat H. Van Hengst weg was mocht ik toch niet meer terug komen omdat het geen optie is en ik moest regiuliere hulp hebben. Kijk er zijn dingen gebeurd maar mag ik dan echt geen kans meer hebben???

Ik zit tegen mijn ontslag aan. mw J. Knobbe heeft toch een functie gegeven bij de Ergon in hal 2 waar verstandelijk gehandicapten mongooltjes zitten, maar dat heb ik geweigerd omdat ik er niet psychisch tegen kon dat heb ik tegen haar gezegd. Als zij sociaal was had ze nog naar andere functies kunnen kijken maar dat heeft ze niet gedaan en terug naar mijn oude afdeling ‘mailing’ mag ik niet. Ze zei toen in een gesprek paar weken terug, dat Helga een excollega die voor mij het stuk heeft gemaakt door zogenaamd mijn vriendin te worden in die tijd en daarna alles over de afdeling mailing te gooien. Daardoor ben ik ook in de ziektewet gegaan ik kon niet meer tegen dat haar collega's haar geloofden. Affin, maar zij werkt daar niet meer maar ergens anders in hetzelfde gebouw. Volgens mw. J Knobbe werkt ze terug op de mailing maar volgens mijn excollega Lia die nog contact met me heeft, werkt Helga daar niet meer .Lia is nog eens bij mij geweest Maar goed nu even bij het punt dat heb ik afgelopen donderdag gezegd. Ik heb ook 2 goede vrienden Jo en Wil gevraagd om me te kunnen helpen. We hebben goed contact met elkaar. Wil is een goede man. Omdat mijn ouders het niet meer weten ze zijn hulpeloos. Dat kan ik me voorstellen hoor ze staan ook achter me maar ze weten het even niet meer daarom hebben Wil en Jo de hulp voor ze overgenomen. Wil had nog met mijn oude baas van de mailing gepraat door dhr. Ruud Bartels. Die kent me goed en weet wie ik ben. En Ruud had gezegd dat ik niet in hal 2 moet maar er waren wel op de mailing dingen gebeurd zei hij Wil zei dat is verleden tijd we kunnen nog een nieuwe start maken? Hij Ruud dus vond het goed. Maar dat moest ik met Jantine Knobbe personeelsconsulente over praten. Zo gezegd zogedaan. Ik had een afspraak 14 okt. jl. met haar met mijn ouders erbij en als er iets is, moest ik Wil mobiel bellen. Toen ik dit verhaal zo uitlegde werd ze pissig ze haalde Ruud Bartels en unitbaas Frans Schenkelaar erbij. Toen had ze heel het verhaal voorgelezen uit haar rapport die ze had over hal 2 dat ik die functie kreeg aangeboden maar geweigerd had. En dat de mailing geen optie was dat hebben we toch besproken en dat het ook in het rapport van de psycholoog Peer Bosch stond. Dat ik niet gedetacheerd kon worden door mijn autisme. Terwijl ik 4 halve dagen die testen heb gedaan hoe kunnen ze dat nou weten terwijl in de testen die ik paar jaar terug bij de GGZ heb gedaan dat ik een normale iq had. Je kunt het nog niets van zeggen als ik zo korte test bij Ergon heb gedaan???? Goed Ruud ging weg hij zei weinig wel vertelde die dat ie Wil had gesproken door de telefoon. Toen verder ging mw, J. Knobbe dat optie hal2 niet van sprake was maar sprake van eindigen van mijn functie bij de Ergon.

Toen zei ik ga een telefoontje plegen. Niet op mijn kantoor zei ze bits. Dus ging ik naar de wc bellen. Wil dus die was op de hoogte toen ik terugkwam, was mijn vader flink tegen Jantine uitgevallen van wat is dit voor het bedrijf en ik vraag me af of u wel geschikt bent voor dit werk. Ze vertrok geen spier en Frans Schenkelaar nam het voor haar op. Toen werd mijn vader nog kwaaier en zei van het speelt onder een hoedje. Mijn moeder zei nog geef dit meisje die kans toch eens op de mailing maar ze stemde toch niet toe KEI en BIKKELHARD was ze vertrok geen spier. En toen liep ik het eerst weg knalde de deur dicht. Ik heb me ingehouden tot het laatst. Ergon werken met mensen is het motto daar staat ook op de posters maar ik zei Ergon met werken met mensen? Zo ga je met dieren nog niet om ik knalde de deur dicht en ging naar buiten. Later kwamen mijn ouders ook en ik zei heb je nog iets tegen haar gezegd? Ja zei mijn vader die zei dat ie tegen een harde muur stond te praten en toen was ie opgestapt samen met mijn moeder. Dit is mijn verhaal. Ik heb 12 jaar bij de Ergon gewerkt veel meegemaakt. Maar ik word niet begrepen in deze maatschappij. HET LOGO, MOTTO IS ERGON WERKEN MET MENSEN?????????????????? Zo ga je met dieren niet eens om!!!