ziektekostenverzekering

• Sufferd

Hallo allemaal

Volgens mij heb ik een enorme blunder gemaakt. Voor de duidelijkheid volgt hier mijn verhaal.

Sinds 1 november heb ik een WW uitkering. Ik heb reeds een aantal betalingsspecificaties ontvangen. Op deze specificaties wordt de de premie ZFW ingehouden. Op de specificaties van mijn vorige baan gebeurt dit niet omdat ik bij de peildatum, november 2003, boven de ziekenfondsgrens zat. Ik weet dat bij WW uitkering de part.verzekering nog een jaar doorloopt. Fietelijk betekent dit dat de UWV de salarisbetalingen met de terugwerkende kracht zal moeten corrigeren.

Echter, en dit is een groter probleem denk ik: Ik ben door alle hectiek in mijn prive-

leven helemaal vergeten mij aan te melden voor een particuliere verzekering in januari 2004 toen ik nog werkte bij mijn toenmalige werkgever!

Mijn vraag aan jullie: hoe moet ik dit richting de uitkeringsinstantie spelen, en

ben ik nu verzekert of niet. Ik overzie de situatie niet goed en vraag jullie hulp.

Alvast bedankt!!

• blubber

Ik hoop dat je hier antwoord krijgt, maar wat ik ook zou doen is dezelfde vraag stellen op het verzekering prikbord: http://www.prikpagina.nl/list.php?f=898

Ikzelf zat een tijdje geleden ook met een verzekeringskwestie (die dreigde veel geld te gaan kosten :+ ) en werd toen geholpen door enkele “vaste gasten” die ongelooflijk deskundig en behulpzaam bleken te zijn.