nul uren kontrakt

• Henk Moelker

Ik kom net terug van een sollicitatiegesprek waar mij een zgn nul-uren kontrakt werd aangeboden.

Op mijn vragen wat dat precies inhoudt kreeg ik geen bevredigend antwoord…

Heb ik bv recht op vakantiedagen ?

Hoe zit het met uitkering tijdens ziekte ?

Kan ik in het ziekenfonds ?

Kan zo'n kontrakt eindeloos doorgaan ?

Weet iemand de antwoorden, of is er wellicht een site waar e.e.a. wordt uitgelegd…??

Henk.

• blubber

Zeg nou zelf….“Nul Uren Contract”: klinkt dat als een goeie deal?

• Sans

Stel je je op een rechts standpunt om zo voor jezelf financieel-economisch onheil af te zweren?

• blubber

En spreekt het uitzicht op juridische procedures je aan ?

• Anton

Bij een redelijke bedrijf:

1. staat het in het contract

2. staat het in het contract

3 staat het in het contract (alternatieve beantwoording: zit je nu ook als je niet particulier verzekerd bent).

4. staat het in het contract

Schaam je niet en bel jouw contactpersoon nog eens. Versterkt de band en onderlinge relatie vóór ondertekening of ingang van het contract.

• Sans

In deze ellebogenmaatschappij gooit de zelfbenoemde elite de etensresten naar buiten voor wat ze als gepeupel zien en jij scheldt op de mensen, die de resten oprapen.

• Sans

“Bedrijf” is onzijdig.

• blubber

blubber schreef:

>

> En spreekt het uitzicht op juridische procedures je aan ?

Henk Moelker, even voor alle duidelijkheid: bovenstaande was aan jou gericht.

• Anton

toevoeging: … (-voering)

• Dirk.D.

Beste Henk,

Voor de wetgever bestaan er geen NUL uren contracten.

Maar voor de eerste drie maanden moet rekening houden dat de werkgever NIET verplicht is je het gemiddelde aantal uren uit te keren bij ziekte e.d.

Voor vacantie dagen geld “naar ratio” dat wil zeggen bij werk bouw je op en later kun je het opnemen (maar de opbouw gaat dan per uur)

Na drie maanden kan worden gesproken over een gemiddelde van het aantal gewerkte uren, als dan is de werkgever op z'n minst verplicht om 70% van dat gemiddelde verdiende salaris uit te keren bij ziekte

Ook is dit de berekening die door het UWV wordt gehanteerd

Kort om, wie niet waagt wie niet wint, wie weet vind je het wel leuk en krijg je meer kansen.

Groet

Dirk.D.