stelling vervang alle uitkering met een basibeurs

• erik

hallo

Men zou beter alle uitkeringen kunnen afschaffen en daar voor in de plaats voor iedere nederlander vanaf 18 jaar een basis beurs in te voeren op bijstandsnivo. Ongeacht of je werkt studeerd werkloos , arbeidsongeschrikt of ouder bent. Wie bijvoorbeeld een hogere uitkering wenst als die arbeidongeschrikt wordt kan dan daar middel bij verzekeren voor zorgen. Omdat er ook wao ers zijn die zich niet hebben kunnen bij verzekeren zou er bij de invoering van een basis beurs voor iedereen een overgaangs regeling komen zodat een bestaande ww er en wao er het huidelige bedrag hou aan inkomen. De basis beurs is onbelastbaar dan alleen komt men als je werk en een basisbeurs heb wel eerder in de 2e belasting schrijf van 50 % terecht. je bent van een hoop controle af en het is dan kwa inkomenen altijd aantrekkelijk om te werken omdat je je basisbeurs behoud. Wie tevreden is met zijn basisbeurs is daar dan ook vrij in. We hebben nou eenmaal veel werklozen en door de moeilijke maatschappij veel arbeidongeschrikten dus kwa betaalbaarheid

is berekend dat het betaal baar is en de koek wordt zo eerlijker verdeeld. Men moet het oude princiepe eens loslaten dat inkomen in beginsel met arbeid moet worden verkregen. we hebben eenmaal in de deze moeilijke maatschappij veel mensen die het niet aan kunnen en langdurig op een uitkering zijn aangewezen.

met vriendelijke groet erik

• Anton

En wanneer en op welke wijze zou dat in moeten gaan ?

• DePeter

Dus iemand die bvb al 30 jaar gewerkt heeft, zou hetzelfde krijgen als iemand van 18 jaar en die nog nooit gewerkt heeft?

Nee laat maar.

• delul

Ik heb gvd 20 jaar gewerkt en zit op 695,-vervolguitkering in de maand. Hiervan moet ik alle vaste lasten betalen.

Toen ik schoolverlater was had ik(zonder uitkering met bijbaan) meer geld dan nu.

Ik vind niet dat schoolverlaters een uitkering moeten krijgen. De huidige basisuitkering moet omhoog want van 695,- in de maand kan niemand rondkomen.