Is er hulp te krijgen?

• Freggle

Mijn vriend is op dit moment werkeloos. Hij is een aantal jaren geleden omschool (hij was electromonteur) omdat hij iets aan zijn polsen had en dit werk niet meer kon uitoefenen. En echt heel zwaar werk of werk met veel dezelfde bewegingen kan hij nog steeds niet. En hij solliciteert zich echt suf maar voor bijna alle banen wordt hij afgewezen omdat hij dat toen aan zijn polsen heeft gehad en ze bang zijn dat daar last van gaat krijgen. Hij heeft er ook al eens niks van gezegd. Maar toen kwamen ze er via zijn referenties of het UWV achter. Wat moet je doen, wel of niet zeggen? En biedt het UWV of CWI geen hulp omdat hij toch wel beperkt is in de vacatures waar hij op kan reageren? Na de zoveelste afwijzing zie ik het even niet meer zitten…………..

• blubber

Er bestaat zoiets als de “wet REA”, informeer daar eens naar.

Succes!

• danny

ik heb hetzelfde probleem

probeer mijn voet problemen bij sollicitaties altijd te verzwijgen maar het uwv geeft dat gewoon door aan een werkgever indien ie er naar vraagt

• Anton

Werk aan volledig herstel zodat de aantekening in welk dossier dan ook verleden tijd is.

• danny

krijg ik niet meer voor elkaar

in alle dossiers staat dat ik uitsluitend zittend werk mag doen en nog geen pak papier mag oppakken

ben vorig jaar uit de wao gezet naar ww heb 3 herkeuringen gehad met dezelfde uitslag

mag jij mij vertellen hoe ik dat weg kan krijgen

• Anton

Ik kan niets anders schrijven dan wat ik geschreven heb. Dit om de doodeenvoudige reden dat er meer is dan 6 minieme regeltjes in een forum waarmee je jouw verleden, heden en verwachte toekomst omschrijft.

De gegevensachterstand die je de lezer aanbiedt, is door het ontbreken van de dossiers, gespreksverslagen, medische verslagen, specifieke beschrijving arbeidsongeschiktheid en specifieke persoonsinformatie, enorm te noemen.

Hulp krijgen op deze wijze is dan ook niet mogelijk.