werken en een uitkering

• Petra

mensen ik heb een vraag en krijg nergens antwoord ook nit via het uwv ik heb een baan via een uitzend buro aan geboden gekregen en aan genomen. Maar nu moet ik dat door geven aan het uwv maar weet niet hoe dit precies moet heb wel aanstelling brieven gekregen van het uitzend buro gekregen een een bruto uur loon maar hoe moet ik dit melden bij het uwv. want het loon via het uitzend buro gaat per maand en ik moet bijna mijn brief van het uwv toe zenden voor mij geld maar hoe moet ik dit nu melden alles meezenden of zit dit anders. Wie kan mij dit vermelden.

Want het uwv zegt niets hier over ook niet op hun website.

• Hallo

Neem van mij aan dat u beter alleen de gewerkt uren op de achterkant kunt invullen.

Als u in de proeftijd onslagen wordt, of weg wilt omdat het niks blijk te zijn, dan heeft dat geen gevolgen voor uw uitkering. Wanneer u nu de uitkering laat stoppen omdat u een baan heeft en na ontslag in proeftijd weer een ww moet aanvragen, dan duurt dat weken!!

Ik heb er ervaring mee. Het GAK en het CWI gaven ij het advies om in het vervolg niet gelijk te melden dat ik een baan heb maar het op de achterkant in te vullen van mijn werkbriefje. Als u een aantal maanden steeds 38 per week invult dan snappen ze daar wel dat een baan heeft. Ondertussen weet u ook of u een baan hebt.

Belt u eens met het CWI, en heeft u geen CASE figuur? Zo iemand bij wie je om de zoveel tijd op gesprek gaat?

• Nathalie

Als je vragen hebt over het invullen van je werkbriefje kan je terecht bij de persoon die op je werkbriefje van het UWV vermeld staat, daar staat ook het directe nummer naar die persoon.

Als je gaat werken via het uitzendbureau en je werkt meer dan 4, 5 uur per week, dan zet je op de achter kant van je werkbriefje van het UWV per dag het aantal uur en voor wie(dus het uitzendbureau) je hebt gewerkt.

En natuurlijk moet je de voorkant ook wel invullen.

Het UWV trekt het aantal uur wat je gewerkt hebt af van het aantal uur dat je WW uitgekeerd krijgt.

Succes!

• Berend

Vraagje: je stelt dat je je uren moet invullen op de achterkant van je werkbriefje als het meer is dan 4.5 uur. Als het minder is dan 4.5 uur hoeft dat dan niet?