Vermogen en bijstandsaanvraag

• robert

Mijn broer heeft vorig jaar zijn ontslag gehad na 14 jaar bij dezelfde baas. Per 1 september notabane zodat een WW vervolguitkering er sowiezo niet inzit.

Hij heeft een aardige vergoeding gehad en ondanks dat hij goed geadviseerd was moest het UWV hier toch even twee maanden WW van inpikken.

Hij heeft een deel opgemaakt en een deel vast gezet. De afgelopen tijd heeft hij ook het vastgezette deel ingeteerd en zit nu onder de 5000 euro dus naar mijn mening mogen ze daar niet meer aankomen.

Toch lopen ze bij het CWI lekker vaag te doen en vragen hem het hemd van het lijf over waar het geld vandaan komt. Heeft iemand advies want we worden er doodziek van.

• Robert

Moeilijke vraag zeker?

• blubber

Waarschijnlijk vragen ze hem het hemd van het lijf om die vage reden(en).

Om een zinnig antwoord te kunnen geven op je “moeilijke vraag” moeten deze redenen wel duidelijk gemaakt worden aan degene die je wil helpen met een antwoord..

• Anneke

Als je een WW uitkering krijgt, doet je spaargeld helemaal niet ter zaken. Dat gaat pas spelen als je in de bijstand komt.Dan mag je een bepaald bedrag hebben, dat zal zo ongeveer 5000 euro zijn denk ik. En als ze van zijn vergoeding al 2 maanden hebben ingehouden dan lijkt het me dan weten ze toch waar het geld vandaan komt??? Ik vind dit maar een beetje vaag verhaal.

• valerie

Mogen niks inhouden van ontslagvergoeding wou de regering wel invoeren

maar dat is ingetrokken.

Zal wel een andere reden zijn die je broer niet aan jou verteld heeft.

Kan zijn dat die twee maanden zijn opzegtermijn was die in die vergoeding

was inbegrepen.