interesse

• Wim

Hallo Anton,

Sorry dat ik je verkeerd heb begrepen.Ik zal je proberen om in het kort antwoord op je vraag te geven om als uitkeringsgerechtigde de letter van het uwv te volgen.

1 Je moet minimaal 1 keer in de week solliciteren.

2 Je moet minimaal 1 maal in de 2 weken naar het cwi om te kijken of er passende arbeid word aangeboden.

3 Je word verplicht om na 6 maanden aan een reintergratieproject deel te nemen.

4 En je moet zeker je werkbriefje niet verkeerd invullen, en op tijd inleveren.

5 Je moet er voor zorgen dat je kunt aantonen dat je daadwerkelijk solliciteert.

6 Je hebt inspanningsplicht om weer zo snel mogelijk aan het werk te komen, omdat de uitkering is bedoeld om een periode te overbruggen waarin je niet in staat bent om te werken.

Ik hoop dat dit wat duidelijker is.En wees blij dat je niet in deze situatie zit want ik heb het wel gezien na ruim 1 jaar. Maar ik blijf de moed er inhouden ondanks de situatie. Ik ben namelijk zelf 44 en daarbij diabetes en dan moeten de meeste werkgevers je niet meer, sorry voor je maar zo is het nu eenmaal terwijl je voor de wet nog 21 jaar moet werken,terwijl ik eigenlijk omwille van mijn ziekte nooit ben thuis geweest.Dus als je denk om mensen te ontslaan, denk dan daar maar eens aan.

Dit bedoel ik niet negatief naar jou maar ik denk dat anderen mensen deze site ook wel bezoeken.

Groeten Wim.

• Anton

Wim,

Dank je voor je toelichting.

Ik zal er aan denken. Maar ik denk niet dat altijd jouw advies (KPN: 1200 wn) meegenomen wordt/kan worden in de gedachte van continuïnteit van het bedrijf.

En zo hebben we het over wat voor de één het belang van de organisatie heet, en voor de ander het persoonlijk belang. Maar dat is een heel andere discussie, toch ?