ook een vraagje

• saskia

eerst even voorstellen….

ik ben saskia, 44 jaar, moeder van 4 kids waarvan nog 2 thuis.

Nu heb ik sinds januari een baan maar mijn bazin praat niet over een contract, ik dus ook niet want met mijn leeftijd mag ik al blij zijn dat ik werk heb.

ik weet niet of ik op een goede prikpagina zit maar kan iemand mij vertellen hoe ik het nu verder kan regelen dat ik toch wat meer zekerheid heb?????

groetjes saskia

ps misschien een ander prikbord???

• Anton

Op zich zou een ander prikbord: http://www.prikpagina.nl/list.php?num=2 of http://www.prikpagina.nl/list.php?f=844 kunnen (deskundigheid en snelheid van vraag - antwoord) maar …

Gezien er sprake is van loonbetaling bestaat er een arbeidsrelatie. Daar valt niet aan te ontkomen. Belangrijk is om te weten (loonstrook) of over diverse zaken: ziektekosten, WW, ZFW en Pensioen reserveringen en boekingen gedaan worden.

Voor jou is het misschien ook handig om op een gegeven bijtijds moment te weten of het een arbeidsduur voor bepaalde tijd (hoe lang mag je minimaal blijven werken?) of onbepaalde tijd is.

En met enige souplesse zou je dit laatste onder de aandacht kunnen brengen, bijv. omdat, ja ehhhh, je dat graag wilt weten.

• pvelden

kijk eens op ww.hobbyadviseurs.nl hier kan gratis een bericht voor werkgever achtergelaten worden in de optie Arbeidsmarkt, staan er nog niet zoveel in, maar ja Who knows.

succes

• Wim

Saskia,

Jullie zijn mondeling een arbeidsovereenkomst aangegaan en die is ook geldig. Kennelijk hebben jullie het nooit gehad over zaken als een arbeidsovereenkomst van bepaalde of onbepaalde tijd. Ik zou er dan maar vanuit gaan dat dit een overeenkomst voor onbepaalde tijd is.

Er is ook geen proeftijd afgesproken. Zolang die niet schriftelijk is vastgelegd, bestaat die ook niet.

Verder verricht je persoonlijke arbeid, waar je loon voor ontvangt en is er ook sprake van een gezagsverhouding. Daadoor ben je ook verzekerd vor de Sociale Verzekeringswetten (WW, WAO, ZW en WAO.).

Ben jij de enigste werknemer? Als dat het geval is, kan het zijn dat jouw werkgever niet ingeschreven staat bij het UWV en dat kan later bij een eventuele uitkeringsaanvraag wel eens tot problemen leiden. Vandaar dat Anton terecht opmerkt. Informeer eens informeel.

Wim

• Peer

Ja Saskia,het is op de arbeidsmarkt heel goed te merken dat we in een mindere periode zitten wat betreft werk.Ik krijg de indruk dat de werkgevers heel goed beseffen dat ze op dit moment bijna alles voor elkaar krijgen wa ze maar willen omdat zoals je zegt je gewoon blij moet zijn om werk te hebben.Ik maak het zelf ook mee.Ik heb bijna mn eerste jaar erop zitten bij mn nieuwe werkgever en nu heeft hij mij een contract voor 8 maanden gegeven.wat kun je ertegen doen,niks eigenlijk.