Help 741 euro per maand

• piet

Is 741 euro netto momenteel het bedrag wat je krijgt als vervolguitkering na de gewone WW als je ouder bent dan 23? (70% van minimumloon).

Het zogenaamde bestaansminimum?

Mijn huur is namelijk 325 netto en de stookkosten 100.

Heb ik 20 jaar gewerkt om nu onder de brug te gaan liggen?

En ja ik wil best goedkoper wonen,maar er is niks anders te krijgen.

Ik kan zo niet eens meer postzegels betalen om te solliciteren.

Wie heeft er tips en werk voor mij natuurlijk!

Help!

• blubber

Vraag huursubsidie aan, om eens mee te beginnen.

• Wim

U heeft nog een vervolguitkering. Iemand die nu werkloos wordt ontvangt helemaal geen vervolguitkering WW meer.

Wim

• Anton

Ik denk dat u helaas geen aanvullende uitkeringstips via deze site zult ontvangen.

Daarentegen wel budgettips. Zoals; huursubsidie, ziektekostenverzekering, spaarzaam met gas en licht ……………..

• Johan

Serieus besparen

Mensen maak gebruik van skype (downloaden via web.skype.com/help_userguide.nl.html) Echt gratis bellen via je pc. De ander moet het ook gedownload hebben…… geen trukjes, no nonse…… gewoon gratis. Dit is geen reclame maar als iedereen het nou doet kunnen we meer mensen bereiken onderling.

Dit progamma kun je ook gebruiken om naar buiten te bellen in de vorm van prepaid dus geen abonnementskosten meer, maar bellen van pc naar pc is echt helemaal gratis met perfecte geluidsweergave.

ECHT DE MOEITE OM TE PROBEREN.

• jablo

Hallo Anton

Wat bedoel je met ziekenfonds? niet meer betalen of zo,

Gr.Jan

• jablo

Hallo Anton

wat bedoel je met ziekenfonds??niet meer betalen of zo

Gr.JanAnton schreef:

>

> Ik denk dat u helaas geen aanvullende uitkeringstips via deze

> site zult ontvangen.

>

> Daarentegen wel budgettips. Zoals; huursubsidie,

> ziektekostenverzekering, spaarzaam met gas en licht

> ……………..

• Paul

Wat is de hoogte en duur van een WW-uitkering?

De hoogte en duur van de WW-uitkering is afhankelijk van het arbeidsverleden. Wanneer voldaan wordt aan de zogenaamde ‘4 uit 5 jaren’-eis (iemand heeft 4 van de 5 kalenderjaren vóór het jaar waarin de eerste werkloosheidsdag valt 52 dagen gewerkt), bestaat er het recht op een loongerelateerde uitkering. Deze wordt vervolgd met een vervolguitkering.

Als niet aan de ‘4 uit 5 jaren’-eis wordt voldaan, maar men heeft wel gedurende de 39 weken onmiddellijk voorafgaande aan de werkloosheid in ten minste 26 weken als werknemer gewerkt, bestaat er recht op een kortdurende WW-uitkering.

Inkomen partner en eigen vermogen

De hoogte van de WW-uitkering is niet gekoppeld aan het inkomen van de partner of andere gezinsleden. Ook iemands eigen vermogen heeft geen invloed op de hoogte van de WW.

Loongerelateerde WW-uitkering

Deze bedraagt 70% van het laatstverdiende loon (maximum dagloon € 163,33). Hoe lang iemand daar recht op heeft is afhankelijk van het arbeidsverleden. Dit wordt berekend met een optelsom. Neem het aantal jaren binnen de bovengenoemde periode van 5 jaar waarin loon is ontvangen (dit zal vier of vijf jaar zijn). Bereken dan het aantal jaren dat is verstreken vanaf en met inbegrip van het jaar waarin iemand 18 is geworden tot aan het begin van de 5-jaren periode. Wanneer dit bij elkaar wordt opgeteld, is het arbeidsverleden berekend.

In onderstaande tabel kan daarmee de duur van de loongerelateerde uitkering bepaald worden.

Arbeidsverleden van ten minste: duur loongerelateerde uitkering:

- 4 jaar: 6 maanden;

- 5 jaar: 9 maanden;

- 10 jaar: 1 jaar;

- 15 jaar: 1,5 jaar;

- 20 jaar: 2 jaar;

- 25 jaar: 2,5 jaar;

- 30 jaar 3 jaar;

- 35 jaar 4 jaar;

- 40 jaar 5 jaar.

Vervolguitkering

Deze bestaat uit 70% van het minimumloon, tenzij het laatstverdiende loon naar rato van het aantal gewerkte uren lager is dan het minimumloon (zoals bijvoorbeeld bij parttimers). Dan is de vervolguitkering 70% van het laatstverdiende loon. In alle gevallen moet voldaan worden aan de weken- en de jareneis. Als iemand op de eerste werkloosheidsdag jonger was dan 57,5 jaar, dan bestaat er 2 jaar lang recht op de vervolguitkering. Werknemers die op hun eerste werkloosheidsdag 57,5 jaar of ouder zijn en zowel aan de wekeneis als aan de jareneis voldoen, krijgen in de maand waarin zij 65 worden AOW. De WW-uitkering stopt dan.

Kortdurende WW-uitkering

Als wel voldaan wordt aan de ‘26 uit 39 weken’-eis, maar niet aan de ‘4 uit 5 jaren’-eis, bestaat er recht op een kortdurende uitkering. Deze bedraagt 70% van het minimumloon (of 70% van het laatstverdiende loon als dat lager is dan het minimumloon) en duurt maximaal een halfjaar. Na dit halfjaar bestaat er geen recht meer op een vervolguitkering, maar kan er wellicht wel een beroep worden gedaan op een bijstandsuitkering.

• Anton

Na één jaar ww kan je als Particulier Ziektekostenverzekerde overstappen (eventueel met kinderen) naar Ziekenfonds. Dat scheelt direct in de portomonnee.

Daarbij kan je wat kritischer kijken naar ‘het pakket’. Waar mensen eens voor gekozen hebben, kan je nu op effectief en verwacht gebruik bekijken. Ook hier valt op te besparen als je beslissingen durft te nemen.

Dat kost wat inlezen op wat ziekenfondsen te bieden hebben. Progressieve manier om én je gedachten op iets anders te zetten én zelf aan je heden te werken.

• Elsje.

Je zal flink moeten consuminderen.

Ik weet niet waar je woont.

Maar bij vezet in Warmenhuizen worden weer veel mensen gevraagd.