honderden sollicitaties

• linda

wie heeft er net als ik na een jaar lang intensief op zoek te zijn gegaan naar een baan nog steeds niks gevonden………."????????

de excuus van de werkgever was voorheen meestal…..we hebben iemand al of er waren zoveel sollicitanten bla bla……

maar na een jaar gebruiken ze het excuus van het feit dat ik alweer een jaartje niks heb gedaan…..

heb het echt gehad.

maar goed krijg binnekort een gesprek voor reintigratie

hoop dat dat helpt…

nou moest dit ff kwijt bedankt voor het lezen

groetjes linda

• Sans

Een selffulfilling prophecy (zichzelf waarmakende voorspelling) dus. Omdat u een jaartje niets gedaan heeft, voegen we er weer een weekje aan toe. De hele arbeidsmarkt is gewoon hartstikke verrot.

• Anton

Er zijn een aantal zaken die spelen in w&s-land.

- wg 's zoeken aansluitende werkervaring (geen ww-gat dus),

- wg 's zoeken jonge mensen,

- wg's hebben geen kennis van de arbeidsmarkt,

- wg 's zoeken optimaal geschoolde mensen,

- wg's kunnen geen keus maken uit aangeboden cv's,

- wg ‘s kunnen potentie van de kandidaat niet uit de cv’s opmaken,

- wg's kunnen vanuit functieprofiel geen definitie formuleren voor zoekprofiel,

- wg's gebruiken verkeerde wervingskanalen (uitzendbureau's),

- wg's geven te zware profielen voor lichte functies (en laag salaris),

- wg 's ……..

En jij denkt dan dat jij ‘het kneusje van de week’ bent ?

• Sans

Stel, dat er 500.000 werkzoekenden zijn en aan elke eis voldoet een derde van de mensen, dan geldt de volgende formule voor het aanta; geschikte kandidaten:

K = 500.000·(1/3)^n

In dit geval, bij 9 eisen: K = 500.000 · (1/3)^9 = 25 mensen.

• Doodop

Succes. Ik zit nu precies 2 jaar thuis. Om precies te zijn 4 gesprekken gehad en ik schrijf elke dag 1 brief, dus 7 in de week. Zonder te overdrijven, echt 7 brieven.

Ik heb 4 gesprekken gehad.

Ik krijg wel reacties naar aanleiding van mijn brieven, keurige brief etc.

Daar ligt het dus niet aan, ook bij het re.bureau stonden ze perplex van mijn brieven.

Ook via reintegratiebureau weinig spannends.

Gewoon volhouden en anders net als ik, geen baan kunnen vinden? Dan maar één creëren. Kun je niet iets starten?

Succes.

• Klikkie

Beste Linda,

Verheug je niet te veel op de reintegratie.

Je zit tussen de psychopaatjes( lui die niet willen maar moeten) overspannen huismoekes(van 12 uur werken in de week!) en allochtonen waarvan het beter zou zijn dat ze na 10 jaar in Nederland, een goede cursus nederlands krijgen.(Wat heb je aan standaard tips als de basiskennis je ontbreekt).

Die “deskundige” van mij weet bijvoorbeeld het verschil niet eens tussen als en dan, en gebruikt regelmatig het woord enigste.

Gelukkig duurt die flauwekul slechts een ochtend in de week.

Het is namelijk niet in mijn eigen stad en op de reiskostenvergoeding moet je zelf toeleggen.

Zolang het op de arbeidsmarkt niet aantrekt zijn wij het bokje.

Mvg,

Klikkie

• Remco

Of je stuurt honderden sollicitaties en je krijgt maar van een deel een reactie.

• martijn

Ik herken het heel erg al die brieven als ike rnog aan terugdenk……..maar goed er zitten ook valkuilen bij onszelf het zijn niet alleen de werkgevers! Ik ben ook tot dit inzicht gekomen naar aanleiding van een site die op deze pagina staat bij solliciteren en dan online solliciatiehulp……..ennnn jajaja ik heb dus dankzij hen een baan……

dus geef niet op er is altijd hoop!!! En probeer ook een keer iets anders, anders blijf je in negatieve circel hangen.

Martijn

• LindaK

Ik ben er nog niet zo lang uit ( 8 maanden) en heb inmiddels iets voor de time being werk gevonden wat totaal niet ligt op mijn vakgebied maar goed aan het werk blijven dat is wat ik wil.

Ik heb zelf een sollicitatiecursus gevolgd via het CWI aangezien ik 20 jaar een baan had wist ik niet eens meer wat solliciteren was.

Wat men vertelde is dat 85% van de werkzoekende werk vindt dmv eigen netwerken

dus laat je omgeving horen wat je zoekt.

Zo ben ik ( tijdelijk ) aan een baan gekomen en blijf verder solliciteren, alleen ik krijg steevast het zelfde argument, over gekwalificeerd, te oud, niet flexibel ivm kleine kinderen, te duur enz enz …

Als je ziet dat ik nu met mijn leeftijd ( 40 jr) 20 jaar kantoorervaring werk voor 9 euro bruto per uur, dan denk ik ook waar doe ik het voor, toch wil ik in het arbeidsproces blijven echter is mij vele malen gezegd ga toch huizen poetsen je kunt daar 9 euro netto zwart voor vragen en dan hoe je niet iedere ochtend om 5.15 je bed uit.

Al met al ik ben er nog steeds van overtuigd de aanhouder wint!!!

Succes !