Werken om te leven.

• Opa John

Ik werk om te leven, en leef niet om te werken.

Ik leef om te eten en eet niet om te leven.

• Hans

Werken om te leven betekent, ‘s morgens en ’s middags met zijn allen alle karweitjes doen door lekker stevig door te werken om daarna te kunnen genieten van lekker eten en goed gezelschap.

De tegenwoordige mens achter zijn computertje doet alsof van zijn werk zijn leven afhangt, schranst het “eten” (junkiefood) naar binnen en verkiest daarna het gezelschap van een tv. En daar moeten dan uitkeringsgerechtigden zich aan spiegelen.

• mathieu

bah, ik wil ook graag werken om te leven, maar op een of andere manier is het niet zo simpel met alle regels. Als ik gewoon wat verdien dan wordt er vanalles vanaf genomen.

Ik ben sinds kort verwijtbaar werkeloos en daardoor krijg ik geen WW. Ok dacht ik, heb ik niet nodig ik werk wel hier en daar wat en verhuis naar een goedkopere kamer. Mooi niet, ik moet me particulier verzekeren voor mij en mijn vrouw en ik kom daar niet vanaf zolang ik geen 3 maanden contract heb?? wat een onzin, het kost me 230 euro per maand!! Ik heb geeneens een huisarts…. onzin.

• Syl

Helaas mensen die willen, krijgen de kans niet vanwege allerlei regeltjes en wetjes. Goeie instelling dat je in ieder geval geen zorgen maakt, kost teveel negatieve energie.

Je wilt, maar de regeltjes en wetje verhinderen dat.

Verbijsterend hoe het er hier aan toe gaat. Men moet zichzelf maar redden en tegelijkertijd zit je klem tussen de regels, dan kan niets.

succes en klasse dat je niet bij de pakken neerzit.

Syl