ER IS WERK ZAT !

• J.O.O.P.

Stelling:

“Mensen die ECHT willen,kunnen zo aan de slag,er is werk zat in Nederland,het is dan misschien geen werk wat je wil of verwacht met je opleiding of zwaar en vies werk,maar er is werk zat,als je maar wil en geen hoge eisen stelt,de rest komt later”

• Goofy

Werk misschien wel, maar geld om dat werk te betalen is er niet (of te weinig),

waardoor er ook te weinig vacatures (werk) zijn.

• blubber

Denk eens na over wat ‘willen’ nog inhoudt, zodra je geen hoge eisen stelt.

En dan zou je nog genoeg motivatie over moeten hebben om de rest later te laten komen -alsof je dat altijd helemaal zelf kan bepalen.

• nomore

maar op heel veel vacatures zit een minimum leeftijd, of bepaalde opleidingseisen. Dat maakt het wel lastig om aan het werk te komen als je daar niet aan voldoet.

• DePeter

Op figuren zoals JIJ zit men hier te wachten!

Wordt wakker en kijk om je heen zou ik zeggen.

• Hans

Is werk dan zo belangrijk dat mensen al het ander op zij moeten zetten. Men moet in Nederland maar eens nadenken over hoeveel werk echt noodzakelijk is en wat ballast is. Verder moet men iedereen geven, wat hij nodig heeft.

• Hans

Ook dat. Ik zou best een loodgieter naar mijn kranen willen laten kijken, maar ik ben niet van plan een chirurgstarief te betalen. Hij heeft tenslotte maar LTS.

• Hans

Motivatie is de eerste vereiste voordat je aan welk werk dan ook begint.

• Joopje

Auteur: DePeter (—.venra1.lb.home.nl)

Datum: 23-08-2004 12:42

Op figuren zoals JIJ zit men hier te wachten!

Wordt wakker en kijk om je heen zou ik zeggen.

Ik ben klaarwakker.

Ik kijk om mij heen,te veel soms zelfs,er is werk zat,het is een stelling en waarheid,je geeft geen duidelijke argumenten waarom er GEEN werk is ( zou zijn ).

Ik praat hier niet over W.A.O.mensen,of mensen met een handicap, maar over mensen in de W.W.

Respect voor mensen die op hun 55e kranten rondbrengen om 5 uur sochtends ( 7 dagen per week ) en voor de vuilprikkers etc etc die zijn ook niet groot opgeleidt of niet geschikt omdat ze op hun 55e geen werk meer krijgen wat ze zouden willen,net als mijn vader.

• blubber

Je maakt de denkfout door ‘werken’ en ‘een baan hebben’ te scheiden, wat natuurlijk onmogelijk is.

Geeft niet hoor: de “beleidsmakers” op dit gebied maken dezelfde fout.