Hallo,

Ik werk halve dagen in WSW verband met een aanvullende bijstandsuitkering tot het minimum loon.

Sinds 1-5-2003 zit ik in de ziektwet. Voorafgaand daaraan ben ik ook enkele maanden in de ziektewet geweest. Dit alles vanwege psychische klachten.

Augustus vorig jaar werd met de toenmalige personeelsfunctionaris afgesproken om mij terug te laten vallen in volledige bijstand.

Een hele tijd hoor ik niets, ik probeer vergeefs kontakt te krijgen. Blijkt deze persoon ziek te zijn geweest. Vervolgens meld ze me via email dat ze zelf mijn zaak af wil werken.

Weer hoor ik een hele poos niets. Dan ontvang ik een email dat ze een andere groep heeft gekregen en dat ik niet meer onder haar val.

Ik denk ; nu zal de zaak wel gauw afgewerkt worden. vergeet het maar. Na allerlei pogingen om kontakt te krijgen via amail en telefoon, stap ik december op hoge poten het bedrijf binnen. Excuses etc. dat ze helemaal niets had laten horen.

Blijkt dat er nog niets maar dan ook niets aan mijn zaak gedaan is. Komt zij met het voorstel WAO aan te vragen. Ik denk het zal allemaal wel.

Dat is nu inmiddels ook afgewezen.

Hoor weer helemaal niets totdat ikzelf weer konakt met een ander persoon binnen het bedrijf contact opneem. Krijg vervolgens een uitnodiging voor een gesprek met haar en mijn werkleidster. Daar vertelt ze dat ze een kwaaie brief van het UWV heeft gehad(en terecht). Vervolgens beweert ze dat ik in december zelf had aangeboden mijn ontslag te nemen. Natuurlijk heb ik dat nooit gedaan. Misschien dat dit trucje van haar werkt als ze dat bij verstandelijk gehandicapten probeert…Dit blijft ze even volhouden waarop ik eens even flink zeg dat ik dit nooit gezegd heb of gezegd kan hebben. Vervolgens richt mijn (voormalig)werkleidster zich naar haar en vraagt: kunnen we hem niet aan het werk zetten. Dit puur en alleen om mij te intimideren.(Je mag in dit bedrijf niet voor jezelf opkomen, want dat wordt meteen afgestraft. Ik ben niet de enige met dit soort ervaringen.)

Verder ben ik vriendelijk gebleven omdat eerst mijn ontslagregeling nog afgewerkt moet worden.

Mijn vraag: Wat kan ik tegen zulke misstanden doen? Waar kan ik het best een eventuele klacht indienen en wat is de kans dat ik terug kan vallen in gehele bijstand?

De situatie is dus zo dat vanwege mijn psychische klachten de werkgever mij geen passende werkplek kan bieden. Een contactpersoon van de Sociale dienst heeft mij vorig jaar telefonisch meegedeeld dat ik dan automatisch terug val in gehele bijstand.

Alvast bedankt voor de eventuele antwoorden.

Groeten Ad