Mijn ex-collega (Bas) zit met het volgende probleem.
Wij hebben samen bij een Elektrotechnisch bedrijf gewerkt, waar ik nu nog steeds werkzaam ben.
Bas heeft daar van januari 2002 tot en met juni 2002 zijn eindstage gelopen en met succes afgerond.
Daarna is hem een contract aangeboden van een half jaar.
Zodra hij het contract kreeg ging hij zijn werkzaamheden jammergenoeg steeds slordiger doen.
In oktober van dat jaar gaf Bas aan dat hij in januarie 2003 ging emigreren naar Australië om voor zichzelf te beginnen.
Hij heeft dus toen aangegeven dat hij wilde stoppen met dat werk bij onze baas, maar tegelijk zij zijn baas dat ze eigenlijk toch niet meer met hem in zee verder wilden gaan zodra het contract afgelopen is, vanwege zijn steeds slechter uitvoerende werkzaamheden.
Dus met andere woorden komt het erop neer dat beiden niet meer met elkaar verder wilden gaan.
Hij is dus in januarie 2003 weggegaan naar Australië.
Maar nu komt het.
Afgelopen maand is hij weer teruggekomen naar Nederland vanwege financiële problemen.
Nu heeft hij mij deze week gebeld om te vragen of hij nog eventueel terug zou mogen bij het Elektrobedrijf waar ik nog steeds werkzaam ben, en waar hij dus is weggegaan.
Ik heb het al een beetje voorgeschoteld bij mij andere collega's over hoe en wat.
We hebben Bas dus voorgelegd dat hij een open sollicitatie moet sturen, met een hele goede reden erin waarom ze hem weer terug moeten nemen.
Bas geeft aan er alles voor over te hebben om bij het Elektrobedrijf terug te mogen.
Hij is zelfs bereid om een maand zonder salaris te werken om zichzelf te bewijzen dat hij niet meer slordig is.
Mijn vraag aan jullie is uiteindelijk:
1) Hoe groot is de kans dat het bedrijf hem terugneemt als hij een open sollicitatie schrijft?
2) Wat moet hij in die open sollicitatie neerzetten?
Alvast bedankt.