beschuldigd van fraude ?

• john

Hallo, ik zit na mijn ziekte periode van een jaar door BURN-OUT en het ter ziele gaan van het bedrijf in de ww.. Ik wilde niet voor een B-O in de WAO.

-

Sta voor iedereen klaar, verenigingen, buurt belangen vereniging, noem maar op.

Want ik verveel mij, terwijl ik altijd aktief ben geweest, solliciteren, = zoals ik hier meer lees een crime en je krijgt nooit een antwoord..

-

Nu moet ik in verband met een onderzoek voor fraude op het matje komen als verdachte,,mag je dan niet bij een tante de tuin schoonspuiten of bij een kennis helpen en kast te verzetten of de heg bij de buurman knippen terwijl ik de mijne ook meteen meeneem….Verdiend heb ik niks, anders begon ik wel voor mijzelf..

Ben gewoon zeer aktief om mij zo niet te lam te voelen als ik weer een baan heb voor 40 uur…..Uit een soort schaamte durf ik tegen niemand te zeggen dat ik in de ww zit,, ze denken dat ik nog ivm Burn-out thuis ben..Of tenminste ik denk dat ze dat denken.. en zeg dan tja druk druk druk met vanalles..Ben bang dat dat tegen mij werkt..maar ga toch zeker niks op het spel zetten met een gezin voor een paar dubbeltjes..

-

heeft iemand ervaring hoe zoiets in zijn werk gaat, heb nog nooit van mijn leven naast de pot gepiest of wat verkeerds gedaan…Altijd in ter goeder trouw iemand te helpen en ja je bent toch thuis, en wilde dat niemand zou denken dat ik te lam was om wat te doen…nou dat denken ze dus niet, want er zit ergens een mol tussen die vind dat ik mij moet verandwoorden…

-

Radeloos pieker ik mij suf over wat ik moet zeggen, mijn vrouw weet nog van niks en zeg het haar ook pas na dat gesprek..Hoe dat dan ook mogen gaan..

-

in afwachting op reacties zeg ik vriendelijke dank,

John.

• Sip

Je moet idd alles wat je doet opgeven, ok als het vrijwilligerswerk is. Mogelijk heb je dat nagelaten. Bovendien is dit niet geregistreerd vrijwilligerswerk en kan het lastig zijn aan te tonen dat je er niks voor gehad hebt. Sterker nog , de maatschappij is zo gemaakt dat men niet eens meer geloofd dat een ander iets gratis zou doen.

• Gaby

Hallo John,

Hoe bedoel je een onderzoek van fraude, is je gevraagd om naar het politiebureau te komen of moet je bij een casemanager verschijnen? Ik weet wel dat als het UWV je verdenkt van fraude ze niet over een nacht ijs gaan, dan hebben ze ruimschoots “bewijsmateriaal” verzameld.

Ik hoop voor jou dat het losloopt.

Gaby

• DePeter

Nee hoor een Onderzoek is er voor om iets te Bewijzen!! anders zou het geen onderzoek zijn maar een tenlastelegging.

> Hoe bedoel je een onderzoek van fraude, is je gevraagd om

> naar het politiebureau te komen of moet je bij een

> casemanager verschijnen?

Casemanager?? wat is dat?? Ja dat ze bestaan weet ik, maar wat doen die:D:D:D

Niks dus, alleen hun Gat warmen op een burostoel.

Ik weet wel dat als het UWV je

> verdenkt van fraude ze niet over een nacht ijs gaan, dan

> hebben ze ruimschoots “bewijsmateriaal” verzameld.

Als men al bewijs zou hebben dan was de uitkering al lang Gekort of opgeschort!

• john

Hallo Sip en Gaby,

-

De opsporingsfunctionaris had het zelfs over telefoontaps, nu vraag ik je….

Dit laat ik nog even uitzoeken of dat wel mag, okee bij een grote vis die verdacht word van mensensmokkel of wapens of echt erge dingen.

-

Maar ik, die niks doet als iedereen helpen veel sport en met de hond wandeld ?

Okee ze moeten naar aanleiding van een melding onderzoek verrichten, ik vertelde dit dus tegen die man en vertelde ook meteen dat ik overal aan de gang was. En dat ik hier een benzinegeld of wat extra's voor kreeg, maar altijd vrienden en kennissen..En als hij mij dus in de gaten had gehouden dit ook daadwerkelijk gezien zou hebben, ik heb niks te verbergen. Ik ga gewoon de deur uit met mijn kistje, niks geheims..Ik genereer er geen salaris uit, ben bezig..

-

Vertelde dus mijn hele verhaal van Burn-Out tot aan reïntergratie via Argonaut en dat dit gewoon gestopt werd omdat ik niet in de WAO wilde..Weg 1000den euro's voor onderzoek, wat weer opgepikt zou worden als ik een jaar in de WW zat AAAAAAAAAAAAAAAAAhhhhhhh..Terwijl als ze toen gewoon verder geholpen hadden ik zekers weer aan de bak was gekomen….Nu dus niks en ben ik zelf bezig om een zo strak mogelijk werkschema te draaien zodat ik niet na 2 jaar “”“niksen”“” weer 40 uur aan de slag moet…

-

Wat ik niet wist en dat weten zeker heel veel mensen niet, is dat als je hoe dan ook werk verricht buiten loondienst

en je krijgt hier een vergoeding uit, je dit gewoon kunt vermelden..Ik mag dus wel voor kennissen iets doen.Ze betalen dan benzine is okeee wat ze extra geven kun je opgeven en er is niks aan de hand ???????.

-

Dit is dus beter als je inschrijven als zelfstandige, want dan ben je de uren kwijt die je opgeeft ook al heb je die uren de weken erna niet meer gehaald..!

Nu geef je op Tante Riet 40,- voor plaats schoonspuiten 35,- bij schoonzus voor gang schilderen,,maar ga je dan bijv; met een oma wandellen die met rollator loopt is het werk,,????? duhh jip,,,,Want als er dan gebeld word dat ze werk voor je hebben kun je niet meteen komen..Omdat je die oma begeleid terwijl dat ook een zuster had kunnen doen…Snap je….ik niet hoor……Maar daarentegen ga ik windsurfen en ben ik van 9 uur smorgens tot "s avonds 12 weg en op het water niet berijkbaar + nog eens een uur retour rijden,,mag weer wel..Dit is geen arbeid….Ja klopt, maar ik ben toch ook niet te berijken, en met die sport doe ik alleen mijzelf een plezier, en met die oma wandellen doe ik oma een plezier..

-

Ik doe dus niets meer als surfen , vissen , de hond uitlaten, leuke dingen met vrouw en kids en solliciteren en hopen op een baan..Waar ik mij dan vol overgave weer op zal storten alleen door gebrek aan werkconditie en een burn-out in de nek weer op kan naar de volgende burn-out…Wie word hier nu beter van….

Ik vind dit een super bureaucratische zakkenvullerij waar alleen de instanties beter van worden, maar wie controleerd hun op mismanagement..

-

Maar voor allen, heb je vragen omtrent het betaald klussen maar geen inkomen..

En wil je niet als verdachte gehoord worden, bel het UWV want zij maken de regels en zij weten de regels..Althans dat is mij verteld.

-

Bij mij loopt het als een sisser af, terwijl ik recht op een infarct afrende, want je moet je wel verantwoorden…Ik kan hier nog uren over doorbomen, zoveel pijn heeft dit gedaan..maar zal iedereen hiervan verschonen…

-

Ben gewaarschuwd en met vriendelijke groeten.

John.

• DePeter

> Maar daarentegen ga ik windsurfen en ben ik

> van 9 uur smorgens tot "s avonds 12 weg en op het water niet

> berijkbaar + nog eens een uur retour rijden,,mag weer wel

Nee, dat mag dus Niet: Je bent dan nml niet bereikbaar voor eventueel werk, volgens de wet. Als je het strikt neemt mag je zelfs niet in je Eigen tuin werken.

> Ik vind dit een super bureaucratische zakkenvullerij waar

> alleen de instanties beter van worden, maar wie controleerd

> hun op mismanagement..

Dit ben ik helemaal met je eens, een stelletje K.l.o.o.t.h.o.m.m.e.l.s zijn het die zoiets verzinnen en daarme geld over de balk gooien.

> En wil je niet als verdachte gehoord worden, bel het UWV want

> zij maken de regels en zij weten de regels..Althans dat is mij verteld.

Nee, Zij maken de regels niet, dat doet Harry Potter en kornuiten,

John gewoon lekker relaxen, je kunt het toch niet veranderen en je hebt er alleen jezelf mee. Geniet van de eventueel nog te komen zon.

grtzzzz

• john

Mogge Depeter,

-

Fout is fout daar ben ik heel duidelijk in.

Maar wat betreft mijn verhaal zo zijn er tuurlijk meer.

-

Ik heb heel mijn leven hard gewerkt, waarvan de laatste 6 jaar als opbouw voor die Burn-Out uitgerekend een kleine 100 ja 100 uur per week..Stom ja tuurlijk maar zoals iedereen dacht ik ook, ach ik vind mijn werk leuk. Dus alles wat ik ermee en ervoor deed was leuk en bracht een dikke boterham op…

-

Nee dan kom je in een molen waar de ratten geen brood van lusten. Je wilt reïntergreren betaald zelf elke week 70 euro voor een psycholoog..Kom je bij zo'n reïntergratie buro met alle tests wat de maatschappij een klap geld kost, je wilt niet in de WAO want dat vind ik voor mensen met reuma, kanker of weet ik veel wat voor handicaps en dan stoppen ze gewoon met hulp en je staat daar met een antwoord na een jaar WW gaat het reïntergratie proces verder……..En dan gaan ze vertellen dat ze je afgeluisterd hebben omdat ik erg veel de hort op ben…Nou dan heeft de betreffende opsporings ambtenaar veel van Nederland gezien hahahaha..Ach komt die man ook eens in de natuur,, ik maar denken wie zwemt daar toch steeds achter mij aan. kreeg zelfs het idee dat ik een fan had..Jahaa ik blijf lachen…Maar vooral synisch en das nooit goed… Nu ben ik via via uit aan het zoeken wie de mol is..Sterrenbeeld SLANG en die zijn erg wraakzuchtig……

-

Ga er een eind aan breien, heb al een hoop wat ik getyped had, weer gedelete.

-

Massel en hou de fun erin,

John.