Recht op WW uitkering bij "zelf" ontslag?

• DePeter

Als je ziek thuis zit heb je nog steeds werk!!

En als het niet anders kan dan ziek melden dan moet het maar, ondanks dat het niet sociaal is. Dat is toch wat dit kabinet zelf in de hand heeft gewerkt!!!

Als jij met gegronde redenen aankomt zetten bij het UWV dan zullen zij “Soms”

meewerken met het zelf ontslag nemen met behoud van uitkering!! Met de nadruk op “Soms”

• max

nee en terecht, ga maar eens ander werk zoeken en dan kun uje ontslag nemen

werkze

• max

zit de boel niet zo op te stoken gewoon een andere baan zoeken als deze werkgever je niet bevalt

werkze

• Wim

Als je zelf werkloos bent, ben je verwijtbaar werkloos en zul je geen WW uitkering ontvangen.

Dat zijn geen regels die het UWV maakt of heeft verzonnen. Het zijn regels die de politiek voor ons heeft gemaakt en diezelfde politiek van dit moment, daar hebben we zelf voor gekozen.

Het ministerie van sociale zaken bepaalt heel strikt, hoe soepel het UWV met de regels om mag gaan en die soepelheid is ‘nul’.

De normale weg, als je niet tevreden bent met je huidige werk is: Een nieuwe baan zoeken. Als je 20 jaar werkt is de kans op een nieuwe baan groter vanuit een werksituatie groter, dan als je uit een WW situatie, of een ZW/WAO situautie solliciteert.

Kies je voor ontslag of ziekmelden, dan stort je jezelf in een groot neerwaarts spiraal, met gesprekken met allerlei instanties die jou niet echt zullen hebben. Dat zal je daarbovenop nog eens heel veel negatieve energie kosten. Die energie kun je beter gebruiken, door nu te solliciteren.

Wim

• mathieu

ja dat heb ik dus wel, ben zelfs getrouwd en mijn vrouw werkt ook niet (ze zit nog op school). Dat gedoe met die zoiektekostenverzekering is wel de druppel, zelfs met alle tijdelijke baantjes die ik neem kom ik daar niet uit, alleen als je een uitkering hebt zeggen ze dan….. zucht. Ik zou bijna begrijpen om gewoon in een uitkering te blivjven en GEEN baantjhes aan te nemen….