ww en scholing

• Miss Murena

Hallo,

ik volg momenteel een opleiding in deeltijd. Ik werk een dag in de week in de vorm van een stage. Daarnaast ga ik twee avonden naar school.

Helaas word ik binnenkort ontslagen en kom ik in de ww.

Ik las dat het erg moeilijk is om een opleiding te doen als je ww hebt. Ik betaal de studie zelf, ben al begonnen en hoor nu dat ik werkloos word. Moet ik nu mijn studie afbreken? Ik ben echter gewoon beschikbaar voor de arbeidsmarkt! en de studie is in de avond uren en 1 dag stage.

Mijn vraag is: krijg ik nu problemen nu ik een opleiding volg in mijn vrije tijd?

Mvg

Murena

• Burt

Een studie volgen in de avonduren is op zich geen beletsel voor WW. Als de studie je kans op een baan vergroot is dat tevens meegenomen. Die dag stage is wel een probleem want op die dag ben je niet beschikbaar voor de arbeidsmarkt en kunnen zij aanmerken als een dag waarop je betaald werk weigert en zij dus geen uitkering hoeven te geven. Al nagedacht de hele studie niet te melden bij de WW? Wat niet weet wat niet deert, en je moet zelf vooruit komen.

• game

Het is heel simpel, gewoon mondje dicht zelfs over vrijwilligerswerk moet je zwijgen, doen ze ook al zo moeilijk over.

• DePeter

En terecht!!!!!

Vrijwilligers werk moet men afschaffen en gewoon betaalde banen van maken.

grtzzzz

• Hans

Tenzij men bestanden gaat uitwisselen.

• game

Het afschaffen van vrijwilligerswerk vind ik volkomen terecht, er is extreem veel werkloosheid en er komen steeds meer vrijwilligersbanen bij, en er wordt steeds meer werk wegbezuinigd.

• femke

Ik zit in dezelfde situatie. Ben in september 2003 met een opleiding begonnen, werkte 4 dagen in de week (32 uur), een dag stage en twee avonden naar school. In maart 2004 werd ik ontslagen. Het heeft voor mij geen nadelige gevolgen gehad voor de uitkering. Ik ben en blijf beschikbaar voor 32 uur werk. Hiervoor heb ik nu een ww-uitkering (en niet voor 40 uur). De lessen volg ik in mijn eigen tijd (avonden), ik betaal de opleiding zelf en stage loop ik ook in mijn eigen tijd, nl. die 8 uur die er in de week over blijven. Zowel het UWV als het CWI zijn van deze situatie op de hoogte.

succes

femke