Beste Mensen,
Een jaar geleden moest ik ww aanvragen bij het CWI omdat ik 3 jaar op contract had gewerkt en dat liep af Tijdens de aanvraag vroeg ik aan de consulente van het CWI hoe het zit met een eventuele bijstandsaanvraag, mocht het daarvan komen. Zij gaf toen als antwoord dat dat allemaal centraal geregeld werd. Ik heb vertrouwd op deze uitspraak en aangenomen dat ik opgeroepen zou worden voor een bijstandsaanvraag. Verder stuurde de consulente een aanvraag voor een jobcoach naar mijn uitkerende instantie, die op dat moment al niet meer ww aan mij uitkeerde omdat ik niet langer dan een half jaar ww kreeg. Omdat zij het naar UWV opstuurde dacht ik dat ik verlenging kreeg van ww. Ik wachtte 6 weken op het antwoord van UWV maar hoorde niks. Toen belde ik en kreeg ik te horen dat de aanvraag in de prullenbak was gegooid omdat ik geen klant meer van hen was. Toen heb ik onmiddellijk bijstand aangevraagd maar kreeg dit niet met terugwerkende kracht. Dit had tot gevolg dat ik 6 weken zonder inkomen zat. Ik heb een klacht ingediend bij UWV, CWI en een bezwaarschrift ingediend bij de bijstand. Overal ben ik afgewezen :-(
Uiteindelijk heb ik de jobcoach gekregen. Ik moest een psychologische test ondergaan. De uitkomst was vreselijk, ik kreeg het advies een sociale werkvoorzieningsplek te aanvaarden. Dit wilde ik niet want het ligt helemaal niet in mijn lijn, maar de jobcoach begon heftig op mij in te praten om dat te accepteren. Toen heb ik het rapport aangevochten. Uiteindelijk heeft dat psychologische buro fouten moeten erkennen in de interpretatie van mijn testen. Nu moet ik nog zorgen dat ik van de jobcoach afkom, want daar heb ik totaal geen vertrouwen in.
groeten, burt