reintegratie buro's

• Theo

Hallo allemaal,

In Februari van dit jaar ben ik bij het UWV op gesprek geweest om een reintegratie traject te bespreken. Men vertelde dat het wel eens 8 weken kon duren voordat ik uitgenodigd zou worden voor een intake gesprek bij een van die buro's. Na meer dan 8 weken kreeg ik van dat buro alleen maar een brief waarin stond dat men mijn gegevens van het UWV had ontvangen. Dit duurt wel heel erg lang!! Heeft iemand hier meer ervaringen in? Hoe lang duurt het gemiddeld voordat ik uitgenodigd wordt?

Alvast bedankt,

Theo

• DePeter

Lang??? Ik heb April 2003 zo'n gesprek gehad met zo'n buro.

Vorige week “dus Eind April 2004” bericht gehad of ik hen wilde bellen voor een afspraak te maken om een en ander op te gaan starten.

Ze kunnen me wat die gasten, ik heb inmiddels al 5 maanden werk en dat zelf gevonden!!

Waar halen ze het lef vandaan om iemand zo lang te laten wachten??

Je bent verplicht om mee te werken maar verwacht NIKS van dit soort “Zwendel” praktijken en ga zelf op zoek.

Succes en grtzzzzzzzzz

• Burt

Hoi Theo, ik heb zojuist een stuk over een reintegratieburo geschreven, hoop dat het snel hier verschijnt. Die van mij was ongelooflijk snel en in het begin zeer vriendelijk. Zij beloofden naast mij te gaan staan in het vinden van een baan. Toen zij mij iets aan boden waar ik absoluut geen trek in had, een sociale werkvoorzieningsplaats, begon men heftig op mij in te praten. Ik ben nu hemel en aarde aan het bewegen om ervan af te komen of een ander buro in te schakelen. Wees op je hoede!

Groeten, Burt

• jan

Beste Theo,

Jij hebt nog geluk gehad, dat de spullen aangekomen zijn.

Vanaf januari ben ik al bezig met die mannen(en vrouwen).

Nu blijkt dat er helemaal niets in het systeem over mijn reintegratie te vinden is.

Je maakt afspraken met ze(elke keer een nieuw ander hulpje) en alleen ik dien me daar aan te houden.

De enige die je kan helpen ben je zelf.

Laten men het CWI maar afschaffen, en iedere werkloze een gratis internet aansluiting geven.

Daar heb je meer aan dan aan zo'n burocratische logge instelling.

Mvg,

Jan

Theo schreef:

>

> Hallo allemaal,

>

> In Februari van dit jaar ben ik bij het UWV op gesprek

> geweest om een reintegratie traject te bespreken. Men

> vertelde dat het wel eens 8 weken kon duren voordat ik

> uitgenodigd zou worden voor een intake gesprek bij een van

> die buro's. Na meer dan 8 weken kreeg ik van dat buro alleen

> maar een brief waarin stond dat men mijn gegevens van het UWV

> had ontvangen. Dit duurt wel heel erg lang!! Heeft iemand

> hier meer ervaringen in? Hoe lang duurt het gemiddeld voordat

> ik uitgenodigd wordt?

>

> Alvast bedankt,

>

> Theo

• blubber

Jan, de uitkeringsgerechtigden houden wel een hele nieuwe uitdijende“zachte-sector” industrietak draaiende en daardoor ook veel CWI-kids en reïntegratiemafiosi van de straat. Zo kan je het ook bekijken.

• jan

Inderdaad Blubber. het is maar goed dat ik vandaag te horen heb gekregen dat ze geen spullen van mij meer hebben.

Kan er toch noch minstens 1 fte 4 maanden aan de slag blijven.

Ik mag de hele handel (die ik wel heb, en zij dus niet) voor ze copieren en opsturen.

Aangezien mijn werk naar een laag lonen land verplaatst is namelijk Zuid Limburg(subsidieheaven); mag men best wat CWI werkzaamheden naar mij outsourcen ( tegen een redelijk salaris want ik ben geen Zalmslaafje)voor minimaal 80 uur in de week.

Het lijkt erop dat ze daar namelijk net als in Den Haag voor minstens de helft van de tijd uit hun neus lopen te eten.