uitkering en alimentatie

• Flip

Hallo allemaal,

Mijn ex-vrouw heeft op dit moment geen werk meer en zij is bezig met het aanvragen van een uitkering. Wij zijn net officieel gescheiden en ik betaal partneralimentatie aan haar. Nu vraag ik mij af of de uitkeringsinstantie mijn inkomen (en misschien wel dat van mijn vriendin) erbij gaat betrekken en de eventuele uitkering op mij zal verhalen. Wat is precies de wetgeving hiervoor? Op het internet kon ik niet veel hierover vinden. Alvast bedankt voor je informatie

• blubber

Het lijkt me een complexe zaak die je beter aan een expert kan voorleggen, maar wie er dan ook een antwoord op wil geven (hier of elders), die zal moeten weten of je ex nu een eigen woonruimte heeft en wat voor type uitkering ze aanvraagt.

Geef tenslotte ook even aan wat je verstaat onder “verhalen” en je zal sneller en beter antwoord kunnen krijgen.

Mijn eerste indruk is dat je je teveel zorgen maakt en dat eventueel de hoogte van haar uitkering aangepast wordt aan het feit dat ze een x bedrag aan partneralimentatie van je ontvangt, maar dat laatste verschilt per uitkering.

N.B.: ik ben geen expert dus aan mijn woorden kunnen geen rechten worden ontleend. ;-)

• snapper

als je officieel samenwonend bent met je vriendin ben ik bang dat je een probleem gaat krjigen.

suc6

• Oome koekeloeris

Nou ik heb t ook mee gemaakt en de gevolgen waren niet best.

Mijn loonin houding was zo groot dat ik netto net zoveel had als een bijsstands uit kering.

Nog voor je gescheiden bent kan er een voorlopige in houding worden bepaald,voorlopige voorzieningen zijn dat.

En helaas kijk maar naar patty brard ..die heeft het ook aan de hand.

En met een beetje pech ben je met een bijstands uit kering beter af dan dat je werkt.