dreigend ontslag

• Edwin

Hallo,

Een vraag:

Ik werk bij een verzekeringskantoor met diverse bv's (+/- 15). Zo is er een bv voor het personeel een bv voor zakelijke verzekeringen, een bv voor particuliere verzekeringen etc.

Ik werk in de binnendienst en daardoor houd ik mij ook bezig met de administratieve/boekhoudkundige activiteiten. Ik heb gemerkt dat de bv voor personeel langzaam wordt leeggeplukt en een aantal weken geleden had ik de gerechtsdeurwaarder aan de lijn omdat er nog een bedrag moest worden betaald. Ik heb het vermoeden dat deze bv zal gaan ontploffen en het personeel op straat komt. Wat ik ook merk is dat er een aantal sollicitanten zijn geweest voor een baan. Deze baan betreft een overkoepelde binnendienst, waardoor mijn werkzaamheden vervallen en van nog een werknemer. Ik heb dit voorgelegd bij het CNV en zei gaven aan dat je met bewijzen moet komen dat het opzet is, of dat je moet bewijzen dat er een onbehoorlijk bestuur is. Mocht ik worden ontslagen dan kon ik met hun contact opnemen.

Alleen ik houd er niet van om mij eerst afzijdig te houden dus ik vraag aan jullie om advies wat ik het beste kan gaan ondernemen want ik hou er niet van om aan de zijlijn af te wachten.

Heeft iemand hier ervaring mee???

Graag jullie reactie….

• LindaK

Hoi Edwin

Een heel vervelende situatie. Wellicht kun je jou vraag op de volgende prikborden zetten daar zitten mensen die er verstand van hebben

succes !

grt Linda

http://www.prikpagina.nl/list.php?f=844

http://www.prikpagina.nl/list.php?num=2

• DePeter

Dat is nu het nadeel van verschillende bv's, en wettelijk gezien staat je werkgever in zijn recht. Dikwijls draaien slechte onderdelen op de goede onderdelen en past men de Sterfhuis constructie toe, zodat een eventuele afvloeiingsregeling niet van toepassing is omdat er immers geen gelden meer in de bv achterblijven.

Voor werkgevers is dit de meest voordelige oplossing om van personeel af te komen

met bijkomend voordeel dat ze het betreffende bedrijfsonderdeel dikwijls weer voor een Prikkie kunnen overnemen maar het personeel niet.

Jammer maar helaas, ik denk dat je niet echt sterk staat.

grtssss en succes.