verplicht naar soc. werkplaats

• Marco F

dit is een heel andere invalshoek hans. je hebt het nu over de aard van politiek in zijn algemeenheid. je komt met een breedgetrokken stelling. natuurlijk is dwang vaak heel effectief, net als bij wijze van spreken een dictatuur dat vaak ook is.

politiek is volgens mij ook zoeken naar de BESTE oplossing. simpelweg “maar” verplichten om zo resultaat te krijgen is dat in ieder geval niet vind ik. verplichten is goed, maar alles en iedereen over één kam scheren niet. zeker niet als het de bedoeling van de maatregel is om mensen aan een reguliere baan te helpen. om te voorkomen dat mensen een sociale dienst label houden lijkt mij integratie (uiteraard verpicht) in regulier werk en bedrijven veel beter.

Hans schreef:

>

> Politiek bedrijven is geen activiteit, die aan creatieve

> eisen dient te voldoen. Het mag best fantasieloos zijn, als

> het maar werkt.

• blubber

Welja, laten we met clichés gaan gooien, dat komt de discussie ten goede…..

dus: de werkloze die tot twee uur in bed ligt, de ambtenaar die de hele dag bij de koffieautomaat te vinden is en de politicus die er enkel op uit is zijn zakken te vullen.

• Hans

Ik ken zelfs werklozen, die opstaan, als het donker is in de winter, dus 14:00 is een gemiddelde.

• Oome koekeloeris

Wat nou socalisatie?

Net of iedereen die zonder werk zit altijd tot 2 uur op zijn nest ligt.

Het klinkt een beetje als een soort opvoedings kamp om aan een op gelegd “ritme” te wennen.

Hoe dat ritme is weten we nou allemaal wel.

Tot je laatste snik van 08;00 tot16;30u

En dat je socialer word om bij een stel sukkels stom werk te gaan lopen doen, geloof ik niks van.

• Oome koekeloeris

En dan hebben we de hemel op aarde….

• Rob

Heb ik ook eens gehad hier in Haarlem. Gelukkig kon ik op de valreep nog aan een normale baan komen. Je zal met je MBO opleiding maar tussen die mon golen moeten werken.