Ik maak me zorgen

• Sanne

Hoi

Ik maak me heel erg zorgen om de huidige situatie. zoals we in de kranten lezen stijgt elk maand de werkloosheid. Waar gaat nederland heen? en komt het allemaal nog wel goed?

• LindaK

Ik ben het met je eens hoor Sanne, als je hoort dat de economische groei hier het laagst is mbt de landen om ons heen vraag ik me af wanneer….

Ik ben dan wel werkeloos vanaf pas 1 februari j.l. maar ook ik hou mijn hart vast voor de toekomst.

grt Linda

• blubber

In de jaren ‘ 80 was die economie er veel slechter aan toe, maar werd er niet zo’n kabaal over gemaakt door de media.

• Hans

Het kan wel eens de laatste werkloosheidsgolf zijn, die we meemaken, omdat de vergrijzing en de ontgroening voor enorme arbeidstekorten gaat zorgen, bovendien loopt het opleidingspeil in Nederland uit de pas bij andere landen, dus voor middelbaar en hoger opgeleiden is de arbeidsmarkt straks een waar Walhalla.

• cobie

Ik ben het helemaal met juliie eens, komt niks van terecht in nederland..

mijn man heeft 26 jaar gewerkt en is van de een op de andere dag ontslagen.

heeft nu sinds 2 februari een uitkering maar sinds oktober werkloos, want hij had 4 maanden

fictieve opzegtermijn.

dus 4 maanden geen inkomen waar je wel elke maand voor betaald.

klopt niks van dus.

zogenaamd een verzekring, maar je moet er wel voor betalen en wel wat voor doen

wij houden ook ons hart vast en zijn zeer ongelukkig met de gang van zaken hier in nederland.

gekkenhuis!!!!!!!!!

• cobie

hallo, ik reageer op dit bericht omdat ik het er helemaal mee eens ben, want mijn man heeft 23 jaar gewerkt bij een baas en is dus nu via de rechter ontslagen!!

Veel zorgen en papiernwinkel en toen toch ontslagen en veel geld voor de advocaat en eigenlijk zonde van je tijd.

maar goed, toen kwam de ww en er wordt je doodleuk verteld dat je 4 maanden fictieve opzegtermijn hebt en dat je dus de eerste 4 maanden geen recht hebt op uitkering.

daar betaal je dus 23 jaar voor en dan nog moet je vechten voor een uitkering.

wij hebben niks te klagen, maar er zijn wel mensen die dat el hebben

ik maak me ook grote zorgen

doeii en succes allemaal

CobieSanne schreef:

>

> Hoi

>

> Ik maak me heel erg zorgen om de huidige situatie. zoals we

> in de kranten lezen stijgt elk maand de werkloosheid. Waar

> gaat nederland heen? en komt het allemaal nog wel goed?

• richard

Dan is het nu misschien eens tijd om te kijken of je werk in een andere richting moet gaan zoeken of doe zoals ik begin voor jezelf.

• Ruud

Je hoeft je eigenlijk helemaal geen zorgen te maken.

In de jaren 8o van de vorige eeuw had je ook van agt die zei dat het slecht ging.

En ook dat hebben we allemaal over leefd.

Vroeg of laat gaat het echter allemaal weer beter.

Het blijven golf bewegingen.

Onze levens standaard zal echt niet terug vallen naar dat van 1 of ander afrikaans land

• Hans

Waarom dat belachelijke ‘van de vorige eeuw’ er steeds bij. Iedereen met een week MAVO begrijpt, dat je niet de jaren 2080 tot 2090 bedoelt, net zoals we nu nog niet ‘februari 2004’ zeggen, maar nog gewoon ‘februari’.

• LindaK

dat ben ik met je eens, maar als je na 1 maand werkeloos te zijn al 35 x gesolliciteerd hebt en van de 35x maar 1 x op gesprek mocht komen dan denk ik wel waar gaat dit heen.

Ik ben heel naïef geweest om te denken dat ik met mijn ruim 22 jaar kantoor ervaring zo weer een baan zou komen, helaas constateer ik dat er bedrijven zijn die profiteren van de ‘' overschot’' aan werk zoekende.

Hbo ers en andere hoogopgeleide mensen inzetten op simpele functies onder het mom van de kennis hebben we in huis dus profiteren we daarvan.

Maar goed er moet een bedrijf zijn die mij wel ziet zitten dus gaan we vrolijk door

grt Linda