Ik vraag mij af...

• Bibi

..of de stijgende werkloosheidscijfers die we in het nieuws voorbij zien komen wel kloppen. Er gingen namelijk nog nooit zóvéél mensen naar hun werk als heden ten dage. Voorheen was er tijdens de spitsuren altijd wel voldoende ruimte in de bus, trein en metro, maar tegenwoordig zit alles bomvol met forensen.

Op de weg is het onverminderd druk, dus al die extra OV-reizigers komen ook niet uit een auto en het lijkt me eveneens onaannemelijk dat al deze mensen aan de lopende band bezig zijn met het maken van dagtripjes omdat ze niks anders te doen hebben. Het gros van deze mensen werkt naar mijn idee gewoon.

Zouden die hoge werkloosheidscijfers niet een smoesje van politiek Den Haag kunnen zijn om al die onsympathieke bezuinigingsmaatregelen door de kunnen voeren? Dat spekt de kas natuurlijk heel aardig.

Groet,

Bibi

• -MAO-

Hallo Bibi,

Zoiets vraag ik me ook wel eens af, vooral bij de laatste ‘recessie’ heb ik sterk het gevoel dat dit door de politiek is geforceerd.

Voordeel van een recessie is dat bedrijven dan gerechtigd zijn mensen te ontslaan en lagere lonen te bedingen, en ik heb ze nog nooit zo zien uitkijken naar een recessie.

Daarnaast speelt ook mee dat het lijkt dat iedereen aan de andere kant van het land werkt, en dat spekt de staatskas ook.

• Sip

Onzin……….. Zelfs uitzendbureau's hebben de grootse moeite om het personeel welke ze vast op de loonlijst hebben aan het werk te houden. Het regent failliesementen en inkrimpingen. Waar baseer je het op? Omdat we vorige week een file hadden van in zijn totaliteit meer dan 700 km? Puur weersomstandiheden. Daar komt bij dat we steeds meer bvereid zijn verder de reizen naar de werkgever en dus meer gebruik van de weg maken, althans langere afstanden rijden. Lees je wel eens een krant of alleen SP propaganda?