Als een (part time)werkende vrouw met kind gaat scheiden en haar partner heeft geen inkomen, moet zij dan alimentatie betalen? En om hoeveel gaat dat dan. Vrouw verdiend 1200 bruto en kan hier nu precies van rondkomen.
Bij alimentatie worden in principe beide inkomens opgeteld en door twee gedeeld. De meerverdienende partner betaalt dan per saldo aan de minderverdienende. Cru gezegd houd iemand die een ton verdient een halve ton over en krijgt zijn partner die. De duur is wel beperkt tot 12 jaar. Ik heb wel eens gechat met een dame die zo leeft en met een heer die een fors bedrag moet afstaan. Zelf beschermt de overheid zich tegen te hoge uitkeringen met het ervan-rond-kunnen-komenargument, maar indien zij zelf die uitkering niet verstrekt, laat ze het van het toeval afhangen.
Maar ik werk nu 30 uur per week en dat valt mij erg zwaar met de zorg voor het huishouden een kleine baby en de honden. Maar financieel redden wij het nu net aan. Maar mijn partner heeft een gat in zijn hand. Als ik alleen financieel verantwoordelijk zou zijn voor mijzelf en de baby dan zou ik het met 20 uur per week ook wel redden.
Kan de overheid mij verplichten 30 uur te blijven werken.
vr gr
Weet je zeker dat je deze post als spam wil rapporteren aan de beheerder?
Deze post wordt als spam gerapporteerd aan de beheerder van het forum. Bedankt!
Weet u zeker dat u dit topic wil verwijderen?