Advies graag sollicitatie

• j.j.

Auteur: j.j. (—.upc-g.chello.nl)

Datum: 17-02-2004 22:29

Hallo,

Ik ben nu al een tijdje op zoek naar een nieuwe baan en ik kan van de week op gesprek bij een groot internationaal advocatenkantoor in R'dam. Ik zal voor de functie Junior Salarisadministrateur gaan, maar zit met een groot dillema!!!

Voor deze functie zal ik bruto ongeveer 1500 euro gaan verdienen omdat het een startersfunctie is!!! Ik wil graag alle ervaring opdoen die ik daar op kan doen maar vraag me af of dit niet heel weinig is om mij te bieden. Ik word nl. over twee maanden 28 jaar en werk al sinds mijn 16e! Heb diploma's bij en een heleboel werkervaring. Telt dit niet mee voor een starterfunctie? Of weet iemand hoe dat berekend wordt?? Ik vind het niet erg in te leveren maar wil niet voor niks zoveel naar beneden gaan = het moet het heel erg waard zijn!!

Ik weet dat ik de kans krijg mijzelf binnen een jaar te ontwikkelen tot Senior Salarisadministrateur maar vraag me af of ik hiermee de goede keus maak, want een jaar kan namelijk heel lang duren!! Plus moet het mij tevens waard zijn dat ik het een jaartje heel zuinig aan moet gaan doen!!!!

Graag advies!!

Alvast bedankt,

j.j.

• Hans.

Ik zou wel een heel duidelijke afspraak over de salarisgroei maken en op zijn minst laten vastleggen, dat je beginsalaris geen maatstaf mag zijn voor je verdere groei, dus dat je in het begin gemakkelijk een groep erbij krijgt. Meestal worden mensen, die een laag salaris geaccepteerd hebben vanwege hun positieve arbeidsethos daar lang door achtervolgd.

• j.j.

Dank je wel Hans!!

Daar zat ik nou ook aan te denken, ik heb geen zin om in te leveren en er jaren over te doen om weer op te bouwen!! En al zeker niet als ik me al reeds heb opgebouwd.

Nieuwe banen vragen altijd wel wat je hebt verdiend bij je vorige baan en ik heb daar echt geen zin in! Heb trouwens niet kunnen slapen vannacht omdat ik alle problemen voor mij zag in mijn hoofd. Dus heb ik maar gebeld en de hele situatie uitgelegd etc. En daar werd duidelijk dat het doorgroeien geen garantie zou kunnen zijn! Ja, dan is het snel besloten, hoor!!

In ieder geval bedankt,

Groeten,

j.j,

• Sip

Je zeurt te veel € 1500 is ƒ3.300 en is zeker geen slecht loon. Ik ken duizenden die daar graag voor aan het werk zouden gaan.

• sijlvia

€ 1500 bruto das echt een schijntje sip!!!!

daar hou je niet zoveel van over en kun je dus erg weinig van doen.

• -MAO-

Kom jij vaak in Polen Sip? :D

Van die 1500 blijft iets meer dan 1000 over, net genoeg om alleen in een goedkoop flatje te wonen.

De prijzen zijn ook niet naar beneden gegaan de laatste tijd.

Trouwens, is een recessie juist niet een tijd van grote drukte voor een advocatenkantoor? :-/

• j.j.

Luister dan, misschien ben jij bereid daarvoor je bed uit te komen terwijl je jaren er hard voor hebt gewerkt door te groeien tot een salaris van rond de 2000 euro. Nou, ik ben dus blij dat ik heb besloten deze baan niet aan te nemen.

Ik ga er ten eerste niet op achteruit en zal mijzelf niet in de financiele problemen zetten.

En wat nog mooier is, ben vanmiddag weer benaderd voor een andere baan en die betaald voor dezelfde startersfunctie 1985 euro!!!!! Nou, zou ik niet heel dom zijn om voor die 1500 euro te gaan dan voor deze!!

Je kan er misschien beter over praten wanneer je de klappen van de zweep kent, Sip!! Want geloof me, 1500 euro aannemen wanneer je voldoende kennis/opleiding en ervaring hebt genoten en tegen de dertig jaar loopt, dat doe je echt niet! En zeker niet in deze dure maatschappij wat nog duurder zal gaan worden!!

Groeten,

j.j.

• Sip

Je hebt het in je vraagstelling zo geformuleerd dat het lijkt of het een baan is na een periode van werkloosheid. In dat geval zou ik het aannemen als ik jouw was. Als je echter een beter betaalde baan hent snap ik niet eens waarom je met de stelling aankomt

• Hans.

Op zo'n vraag, wat je verdiende bij een vorige baan, zou ik sowieso niet ingaan. En altijd in het tweede gesprek pas over het salaris praten, de functie-inhoud en je bekwaamheden zijn het belangrijkst, daarna mag het salaris toch nooit een probleem meer zijn voor de werkgever.

• Hans.

1500 euro is zeker niet hetzelfde als 3300 gulden, ten eerste omdat er al twee jaar voorbij zijn, ten tweede omdat er flink gesjoemeld is in januari 2002. Albert Heijn en consorten zijn op hun schreden moeten terugkeren, maar veel zaken zijn blijvend duurder geworden. De huizenprijzen zijn nog steeds gigantisch en dwingen veel mensen huurgelden in de prullenbak te gooien.