sollicitatie schandpaal

• Kees

Ja Trudy, je hebt gelijk

Ik heb die ervaringen ook al. Je doet je uiterste best om voor die baan in aanmerking te komen, je toont serieus interesse in dat bedrijf en dan vertikken ze het daar op te reageren. En dat is ontzettend frustrerend voor de sollicitant, want die wordt gewoon totaal niet serieus genomen…En uitzendbureaus, precies hetzelfde verhaal. Ze laten alleen wat van zich horen wanneer ze bezig zijn met het opschonen van het clientenbestand…

Zulk soort bedrijven verdienen een vermelding op de zwarte lijst!!

Ik bel ze wel eens na (als ik zo'n 3 of 4 weken niets vernomen heb, zelfs geen bevestiging van ontvangst) en dan hebben ze wel altijd (zogenaamd) reacties gestuurd….(het zal de postbode wel zijn….)

• Kees

Ja Trudy, je hebt gelijk

Ik heb die ervaringen ook al. Je doet je uiterste best om voor die baan in aanmerking te komen, je toont serieus interesse in dat bedrijf en dan vertikken ze het daar op te reageren. En dat is ontzettend frustrerend voor de sollicitant, want die wordt gewoon totaal niet serieus genomen…En uitzendbureaus, precies hetzelfde verhaal. Ze laten alleen wat van zich horen wanneer ze bezig zijn met het opschonen van het clientenbestand…

Zulk soort bedrijven verdienen een vermelding op de zwarte lijst!!

Ik bel ze wel eens na (als ik zo'n 3 of 4 weken niets vernomen heb, zelfs geen bevestiging van ontvangst) en dan hebben ze wel altijd (zogenaamd) reacties gestuurd….(het zal de postbode wel zijn….)

• Shared

Hoi,

Leuk idee van jullie. Aan de reactie's te zien is er nog niemand geweest met naam en toe naam dus schijf maar met mij mee:

BeneluxVet in Dronten. Ben er heen geweest voor een soll. gesprek niks aan de hand. Vanuit beneluxvet uit vragen ze of je een keertje mee wil rijden als chauffeur je vraagt vrij bij je eigen werkgever en al met al moet de KL***joooo nog steeds bellen met hoelaat ik er moet wezen. De volgende dag het bedrijf gebeld is meneer van Wijk niet bereikbaar ik zou worden terug gebeld wacht nog steeds, ik denk dat als hij dit leest helemaal niet meer durft te bellen.

Auteur Shared

• André

Als je over voldoende kwaliteiten en talenten beschikt accepteer je zonder moeite dat je geen reactie hebt gekregen.

Het is niet meer dan vervelend. Met geloof in je kunnen en doorzettingsvermogen heb je zo een baan.

Fatsoen ontvang je., dat kun je niet afdwingen

• :-)

Niet goed MAO.

Personeelsfunctionarissen NEMEN het gros van de sollicitaties niet serieus.

• mady

Zo vreemd is het nou ook weer niet, dat je vaak geen reactie krijgt.

Bedrijven krijgen tegenwoordig heel veel soll. brieven, van mensen die volgens de sollicitatieplicht MOETEN solliciteren.

En die krijgen ze ongelofelijk veel binnen, dat het ze ontzettend veel werk kost om al deze brieven te beantwoorden.

Het lijkt onfatsoenlijk, maar van de werkgeverzijde ook te begrijpen.

Het blijkt zelfs zo te zijn dat sommigen in hun brief er bij zetten niet te willen worden aangenomen, maar solliciteren omdat het moet.

Tja, dat er op de meeste brieven geen reactie komt is ook te begrijpen.

Mady.

• trudy

Heel hartelijk bedankt voor de vele reacties die we mochten ontvangen. Zijn inmiddels druk bezig alles in kaart te brengen. En verdere stappen ondernemen. Nogmaals bedankt…..vriendelijk groet, Trudy