Geen uitkering

• Peter

Op 25November vorig jaar ben ik gestopt met werken(zelfontslag) omdat ik ging samen wonen in een ander stad wat 1.5uur rijden was van de stad waarin ik werkte. Ik ben aansluitend daar begonnen in een fabriek waarin ik in mijn proeftijd ben ontslagen.Nu krijg ik geen WW omdat ik verwijtbaar ben voor mijn werkloosheid, omdat ik ontslag heb genomen bij mijn vorige werkgever, en daarna ook geen 26weken heb gewerkt??????

'Er waren geen feiten of omstandigheden aan te wijzen die in Uw situatie tot verminderbaarheid leiden'

Volgens mij ben ik verhuist(gaan samenwonen) en meteen aan het werkgegaan??

Natuurlijk schrijf ik een bezwaarschrift naar ze, want ik ben van mening dat dit niet correct is………..Ookal heb ik een risico genomen om ontslag te nemen

Of zie ik dit nu ‘verkeerd’???

Groeten,

Peter

• Hans.

Nee, dat zie je niet verkeerd, moreel tenminste, regelneuktechnisch misschien wel, maar de moraliteit moet toch voorrang hebben boven letterknechterij. Indien dit zou mogen, zou het betekenen, dat je niet van baan en zelfs niet van functie mag veranderen, want dan begin je ook weer met een proeftijd. Dus Nederland wil allemaal conservatieve figuren met zittvlees, die nooit van baan veranderen.

• Sip

Je moet tegen dat ontslag in beroep gaan , mogelijk win je de procedure. Je hebt wel degelijk zelf ontslag genomen en dat is reden de uitkering te weigeren. Echter de grote reisafstand maakt werken bij oude baas moeilijk tot onmogelijk, afhankelijk van beroep en inkomen.

• corine

Hoi,

Volgens mij doet het er alleen toe of je bij het nieuwe bedrijf verwijtbaar ontslagen bent.

Anders zou ik hetzelfde probleem moeten krijgen. Ik ben ook gaan samenwonen op bijna 2 uur van mijn oude woonplaats.

Groeten Corine

• Peter

Ik ben ontslagen omdat ik ziek was. Ineerste instantie erkende de nieuwe werkgever mijn ziektemelding niet, En dus bij het CWI en het UWV had ik daar problemen mee. Maar nu ‘alles bovenwater is’(er is iemand wakker geworden en heeft mijn verzonden brieven gevonden, komt er een beetje schot in de zaak. Ik moet nog bericht krijgen wanneer ik bij UWV moet komen voor een mondelinge toelichting op mijn verhaal. Ondertussen nog geen geld van de ziektewet ontvangen:(…Dat is ook ‘in onderzoek’…………..Die marmeren tegels in het hoofdgebouw, moet dat van een gedeelte van mijn uitkering komen ofzo?

:):)

• Gaby

Nee hoor, ik denk dat je WW uitkering de kosten van die tegels niet kan dekken.

• Nick Sikkema

Heb vast wel wat voor je

geen speciale opleiding nodig.

alleen goede instelling en bereid te zijn om 100% Freelance te werken

zonder baas boven je, maar wel met de support van een crew,

zonder vooroordelen dit is voor iedereen te doen.

Mail naar me dan praten we verderPeter schreef:

>

> Op 25November vorig jaar ben ik gestopt met

> werken(zelfontslag) omdat ik ging samen wonen in een ander

> stad wat 1.5uur rijden was van de stad waarin ik werkte. Ik

> ben aansluitend daar begonnen in een fabriek waarin ik in

> mijn proeftijd ben ontslagen.Nu krijg ik geen WW omdat ik

> verwijtbaar ben voor mijn werkloosheid, omdat ik ontslag heb

> genomen bij mijn vorige werkgever, en daarna ook geen 26weken

> heb gewerkt??????

>

> 'Er waren geen feiten of omstandigheden aan te wijzen die in