Mijn werkgever heeft een verkeerd contract voor mij opgesteld.
Ik kreeg namelijk een driemaanden contract en bij daarna een vaste aanstelling.
maar toen na die driemaanden ging het niet zo heel goed met het bedrijf dus kon hij mij niet voor vast aannemen. Dus bood hij mij weer een drie maanden contract aan. Maar na die driemaanden ging het zo slecht dat ik niet langer kon blijven. Op zich niets mis mee kan natuurlijk altijd gebeuren. Maar nu komt het. Ik ga dus netjes alles regelen bij het cwi. Krijg ik ruim andere halve maand later te horen dat ik geen recht heb op ww. Met als reden dat ik wettelijk nog steeds in dienst zou zijn van mijn ex werkgever. Hij had namelijk in het tweede driemaanden contract de fout gemaakt dat hij niet het contract had verlengd met driemaanden, maar hij noemde het een proeftijd verlenging. En dat mag dus niet. Met als gevolg dat ik nog in dienst ben. Dus ik mijn ex werkgever op de hoogte gebracht. Nu heeft mijn ex werkgever ontslag voor mij aan willen vragen bij het cwi, en die zeggen, nee hoor je hoeft voor haar geen ontslag aan te vragen want het is zo klaar als een klontje dat zij uit dienst is. maar goed ik ben nu een half jaar verder,en heb dus nogsteeds geen werk en geen ww. En nu wordt het dus een rechtzaak. Maar wat ik nu het ergste van alles vind, dat er niemand maar dan ook niemand zich druk maakt over mijn situatie. Ik heb een eigen huis en natuurlijk alle gewone vaste laste, en kan dus niets betalen al een half jaar lang. En elke keer als er een vraag naar het cwi gaat moeten ze er ruim twee maanden over denken voor dat je weer antwoord terug krijgt. Echt belachelijk. En ik heb altijd hard gewerkt en nu krijg je door economische redenen ontslag en wordt je nog zo behandeld ook.
ik ben dan ook erg benieuwd of dit vaker voor komt?