zwartwerk

• illegaaltje

Als ze de zwart werkers eens beter zouden opsporen (meestal werkzaam in kleine bedrijven) dan zouden er ook meer banen bij komen en doen de instanties hun werk ook eens goed inplaats van de minima pesten. en dan bedoel ik niet een klusje maar degene die dagelijks zwartwerken.ze verijken hun zelf ten koste van een ander.

Verder wens ik de minima een rechtvaardig en gezond 2004

en de rest een begripvol en goed 2004

• Hans.

Als de belastingdruk 0 is, is per definitie alleen witwerk. Als de belastingdruk 100 is, wil er niemand meer legaal werken. Als de belastingdruk 99 is, wil alleen Moberg nog werken, die heeft dan nog 80.000 euro netto. Voor elke druk tussen 1 en 100 wil een aflopend percentage werken. Er zitten geen rare sprongen in de grafiek, die ik daarvan kan tekenen.

Het is dus een illusie om als overheid te denken, dat zwartwerk met moraalridderij uitgeroeid kan worden. De enige remedie is een acceptabele belastingdruk. Doordat er in de politiek weinig bètamensen zitten, is ongecijferdheid er troef en wordt het ene malle besluit na het andere genomen.

• Sip

Leg de Nederlandse grafiek van belastingdruk eens over die van de meeste andere landen heen en je zult ontdekken dat de rijkeren hier veel meer balasting af mogen dragen dan in andere landen. Daarom verdwijnen er ook zoveel naar het buitenland.Van de andere kant zijn de Nederlandse laagverdieners er zeker niet altijd slechter uit dan laagverdieners in andere lanen terwijl ons sociaal bestel stukken beter is (NOG STEEDS) dan de meeste andere landen.

• DePeter

Wow Hans, lang niet meer gezien maar je uitspraak is treffend!!!!!

grtzzzzzzz