welke instellingen zijn er??

• Carlijn

Ik moet voor school verschillende leerdoelen beantwoorden over werkloosheid.

Een leerdoel daarvan is:

Welke instellingen zijn er voor werklozen en wat kunnen ze doen voor hen?

Ik dacht dat deze vraag best makkelijk te beantwoorden was, maar blijkt toch tegen te vallen. Ik hoop dat iemand hier mij kan helpen.

• Mister Y

CWI en Sociale Dienst

• fiets

Het is een beetje afhankelijk van het arbeidsverleden van de werkloze. Indien hij/zij langer dan een half jaar (hoelang die periode is weet ik niet zeker) gewerkt heeft komt hij/zij in aanmerking voor een WW uitkering. De WW uitkering loopt via de bedrijfsvereniging waar het bedrijf bij aangesloten is. Komt hij/zij daar niet voor in aanmerking dan is er de sociale dienst. Uiteraard dient de werkloze ingeschreven te staan bij het Centrum voor Werk en Inkomen. Het CWI. Ook kunnen werklozen te maken krijgen met medischediensten zoals de ARBO unie of weer de bedrijfsvereniging.

• Sip

En die heb je allemaal al doorlopen?

• fiets

ps: En dan vergeet ik de reïntegratiebedrijven. Dat zijn dus bedrijven die mensen al dan niet gesubsidieerd, weer aan de slag helpen. Hun doelgroep is vaak heel breed en varieert van herintredende moeder tot heroine junk. Maar daar zal met dit kabinet dus wel geen geld meer voor zijn.

• wouter

lull rot toch eens op .