Ulrike,
ga er maar vanuit dat hetgeen wat jij hier voorstelt niet werkt omdat de tools hiervoor niet beschikbaar zijn. Zelf werken we met Advanced Helpdesksystem om de klachten en oplossingen in op te slaan, een kant en klare applicatie die door onze firma is voorzien van de nodige toeters en bellen om het geschikt te maken voor ons wereldwijde netwerk.
En nog mis je historische informatie die kant en klare oplossingen online ter beschikking kan stellen.
Direkt doorschakelen naar SAP is niet mogelijk. Welliswaar kun je in SAP van de diverse transacties, hyperlinks maken naar de desktop, maar SAP is dusdanig groot van opzet en zo complex dat ik mij nauwelijks kan voorstellen dat een druk op een button voldoende is om gegevens te voorschijn te toveren.
Het aantal hyperlinks is dan zo groot dat je door de bomen het bekende bos niet meer kunt zien.
Ik werk als SAP senior consultant voor grote internationale firma's die dezelfde problematiek hebben zoals hier voorgesteld, maar geen van allen werkt met een systeem als hier wordt beschreven omdat het domweg niet bestaat.
Even voor de duidelijkheid:
Het back end systeem SAP is als zodanig voor jouw project misschien wel relevant maar voor de gevraagde oplossing helemaal niet. Het zou in principe ieder back end systeem kunnen zijn zoals Oracle of ook grote Windows applicaties. Degene die in staat is een goed werkend systeem te bouwen volgens de hier gesimpliceerde functionele eisen, kan rekenen op een internationale carriere. Bedrijven staan in de rij om zo iets te kunnen kopen omdat de problematiek overal hetzelfde is.
Voor degenen die, zoals Theo, nog wat aanvulling nodig hebben:
SAP staat voor Systems, Applications, Programs.
Het is het een na grootste sofware systeem in de wereld en biedt ERP oplossingen voor alle bedrijfsdisciplines.