keer het tij

• de ark van noach

http://www.sp.nl/pictures/keerhettij368.gif

Landelijke demonstratie tegen Balkenende 2

Wanneer?: Zaterdag 20 september 2003

Hoe laat?: 13.00 uur

Plaats: Dam, Amsterdam

Aansluitend: Manifestatie op Museumplein vanaf 14.30 uur

De aftrap van gezamenlijke protesten tegen de plannen van het kabinet Balkenende 2 is op zaterdag 20 september 2003. Om 13 uur start een grote landelijke demonstratie op de Dam in Amsterdam, die eindigt op het Museumplein. De demonstratie wordt georganiseerd door platform Keer het Tij waarbij 233 organisaties bij zijn aangesloten, die gezamenlijk meer dan een

kwart miljoen leden hebben.

Asociaal kabinet

Volgens het platform is dit kabinet met de enorme bezuinigingen van 15 miljard het meest asociale in de afgelopen decennia. De aanval op lonen, uitkeringen, de WAO en pensioenrechten leidt tot groot onrecht en ongelijkheid. Als Balkenende 2 zijn zin krijgt, is grote schade aan de gezondheidszorg, het onderwijs, sociale voorzieningen, het openbaar vervoer en het milieu onvermijdelijk.

Burgerrechten worden afgebroken; minderheden en vluchtelingen worden buitengesloten. Op internationaal niveau steunt het kabinet het neoliberale beleid van instellingen als het IMF en de WTO, alsmede de oorlogspolitiek van Bush.

Dus demonstreer mee tegen de kabinetsplannen. Kom op 20 september naar de Dam en neem zoveel mogelijk vrienden en bekenden mee!

Meer informatie: www.keerhettij.nl

• Frieda

Denk je nou echt dat dat zal helpen? Ik kan me niet herinneren, dat een plan van de regering ooit is ingetrokken, omdat mensen gedemonstreerd hebben. Jij wel?

Daar ben ik dan echt benieuwd naar.

groetjes, Frieda

• de ark van noach

natuurlijk helpt het als je je stem laat horen, kijk bv maar naar :

http://nu.nl/news.jsp?n=205561&c=32

Zomaar een voorbeeldje

Als je niets doet weet je zeker dat er ook niets gebeurd.

• Sip

Als het tij niet gekeerd wordt dan zal het probleem nog veel erger worden, Maar ja doemdenken he?

• Pull bird

Geef me maar t adres van balkenende dan kom ik bij em thuis wel ff het tij keren

• Frieda

Ik vind dit toch iets anders. Ik had het over plannen van de regering, die bijgesteld werden door een demonstratie. Overigens zeg ik ook niet dat ik niets doe. Maar demonstreren is wat mij betreft verspilde moeite. Die moeite steek ik liever in het bedenken en organiseren van originele akties, die ze niet verwachten en die hopelijk wat meer indruk maken.

groetjes, Frieda

• Frieda

Niks doemdenken. Alleen andere wegen zoeken, omdat de geijkte paden al platgetrapt zijn. En ik meen het echt, ik kan me echt niet herinneren dat de regering een plan heeft bijgesteld, vanwege een demonstratie. En trouwens, heb je niet gehoord dat Zalm zei, dat hij bij een grote demonstratie op het Malieveld, wel gezellig terug zou zwaaien? Zoveel indruk maakt dat nou op die hansworst.

Ik zou zeggen, mensen laat je fantasie eens werken. Er zijn echt wel andere en hopelijk betere manieren om te protesteren tegen de totale afbraak van ons land.

groetjes, Frieda

• Sip

Zoals bomaanslagen die links al eerder gedaan heeft?

• henk

keer het tij,

best wel een leuke eliteclub met allemaal clubjes met een eigen agenda

• Frieda

Ten eerste ben ik niet links en ten tweede ben ik tegen geweld. Dus nee. Er zijn heus nog wel andere manieren te bedenken hoor.

groetjes, Frieda