Nederland Oh Nederland

• DePeter

Remkes zei te begrijpen dat dit burgers lastig is uit te leggen. "Maar ik kan niets anders doen dan de bestaande regels uitvoeren.

Een Zwetszak dat is het!!! Wat niet aanpassen?? WAO en WW zijn binnen een paar weken aangepast, en die G*re Kloothommels regelen het zo dat ze zelf ongeschonden uit de “Strijd” komen. Stelletje Aasgieren zijn het, handelen puur uit eigenbelang en wij Dom klootjesvolk pikken dit allemaal maar.

Wanneer komt er een einde aan dit “Asociale kabinet” vraag ik me af??

25-07-2002

Regeling voor wachtgeld onder de loep.

DEN HAAG/CPD - Het kabinet gaat kijken of de wachtgeldregeling voor oud-bewindslieden moet worden aangepast. Dit zei minister Remkes van binnenlandse zaken gisteren na afloop van de vergadering van de ministerraad.

Aanleiding is de ophef die is ontstaan over het feit dat de maandag afgetreden staatssecretaris Philomena Bijlhout recht heeft op twee jaar wachtgeld. Dit komt neer 80 procent van haar salaris in het eerste jaar en 70 procent in het tweede. Bijlhout is maar een paar uur in functie geweest.

Remkes zei te begrijpen dat dit burgers lastig is uit te leggen. “Maar ik kan niets anders doen dan de bestaande regels uitvoeren.” Wel vindt hij het reden genoeg om nog eens goed naar de regels te kijken, zodat dit in toekomstige gevallen niet meer mogelijk is. Eerder pleitte de SP al voor een aanpassing van de wet, zodat een minister of staatssecretaris die binnen drie maanden aftreedt net als Kamerleden maar een half jaar wachtgeld krijgt.

Overigens is het nog onduidelijk of Bijlhout van haar recht op wachtgeld gebruik maakt. Eerder zei ze dit wel te overwegen, omdat ze een gezin te onderhouden heeft.

Twintig jaar geleden werd de wachtgeldregeling ook al eens onder de loep genomen Toen was de aanleiding het aftreden van de toenmalige staatssecretaris Schwietert (defensie), twee dagen na zijn benoeming. Schwietert maakte overigens geen gebruik val zijn recht op wachtgeld. De regeling werd toen niet aangepast.

• Hans.

Bij de vaststelling van die regels zal vast iemand gezegd hebben: “Als iemand nu slechts een paar uur in dienst is?” dit zal dan afgewimpeld zijn met “Ach, dat gebeurt toch niet.”

Bovendien is mevrouw Bijlhout verwijtbaar werkloos, dus hoort ze in de bijstand, met de eerste maand een strafkorting van 100%. Ze wordt alleen overtroffen door Bomhoff, die in de gevangenis hoort, omdat hij geklept heeft uit de Ministerraad, wiens notulen nog 20 jaar geheim zijn, nadat ze zijn opgetekend. Overigens geldt dat voor alles wat tijdens de Minsterraad besproken is.

• pull bird

Ach denk je dat remkes dit prik bord leest.

We mogen hier hooguit een beetje uitrazen(ook weer niet te erg anders is t web mastertje zo kinderachtig alles weg te halen.)

En daarna gaan we weer precies doen wat ze in den haag ons opleggen.

• pull bird

Als je dat akelige uit gestreken smoeltje ziet van die Remkes… wat verwacht je dan anders?

Die gasten weten niet eens wat een pak koffie kost.

Het is een reken machine in mensen gedaante.