andere stelling om werken aantrekkelijker te maken.

• wouter

Het minimum loon dat nu ongeveer netto 1030 euro is.

Verhoog die naar de 1250 euro en maak het sociaal minimum dan 60 % van het verhoogde minimun loon = 750 euro tegen nu 730 bij 70 % van het minimum loon.

(Je verhoogd dus de bijstand met 2 tientjes.)

De bijstand bedrag blijft minimaal zoals die nu is.

De uitkering blijf dus gelijk maar de salaris gaat omhoog, zo wordt het gat tussen loon en uitkering vergroot.zonder aan de hoogte van de bijstand aan te tasten.

Het zal voor velen toch aantrekkelijker worden om te werken.

Overigens de ww en wao moet gewoon 70 % van het laatst verdiende loon blijven.

Mijn stelling is dus : De uitkeringen zijn niet te hoog zoals aan de borreltafel gelult wordt maar het minimum loon is te laag.

Ik geef iemand groot gelijk dat die voor net 1000 euro liever thuis blijft.

Groeten wouter

• sijlvia moeder van dominique

weet je wat er meespeelt in kwesties zoals deze?

je kunt de salarissen wel wat opschroeven en de bijstand iets verhogen maar vaak grijpen mensen dan mis naar allerlei subsidies ze zitten er door te werken wel boven maar door dat ze er boven zitten komen ze niet in aanmerking voor bv huursubsidie,vrijstelling gemeenteklijke belastingen en hier bij ons heb je een aantrekkelijke stadscart met leuke kortingen die niet mis zijn.

dus wat zeggen mensen vaaak???toen ik thuis liep had ik het stukken beter want zo hielden ze meer over.

dus ze zullen een hoger salaris moeten hebebn voor te overleven.

• Sip

Er zijn enkele politieke partijen die door jouw vervloekt worden (VVD) die dat voorstel al jaren lang er door willen drukken, maar partijen asl PVDA en SP stemmen altijd tegen.

• theo

de vvd wilde alleen de bijstand naar 60 % en niet het minimum loon omhoog.

Deze kutt liberalen hebben zelfs nog een voorstel gedaan om het minimumloon te verlagen.

De stelling van wouter zal zeker meer mensen naar de arbeissmarkt lokken

De uitkeringen blijven gelijk terwijl de lonen stijgen.

groeten theo

www.sp.nl www.janmarrijnnissen.nl www.ncpn.nl

• Robér

Het hele achterlijke sociale zekerheidsstelsel moet herzien worden in dit achtergebleven bananenrepubliekje.

1. Géén huursubsidie (is achterhaald)

2. Basisuitkering

3. Toeslagen bekeken per persoonssituatie.

• DePeter

Robér dat ideetje van Jouw is Achterlijk!!!!!!!!!!

Hoe haal je het in je hersens om de Huursubsidie af te schaffen?

Dus de mensen die financieel niet in staat zijn om de huur te betalen gooien we maar op straat, terwijl diegene die een koophuis heeft belasting voordeel krijgt?

Heb je niet echt over nagedacht over je plannetje, maar het kan wel!!!!!!!!

Maar dan alle beastingvoordeel afschaffen, dus ook voor Huis bezitters.

juist daar ben ik het mee eens want je kunt dan wel zeggen moeten ze maar goedkoper gaan wonen maar de situatie kan ontstaan zijn terwijl iemand er al jaren in zijn huis woont.

dus dan idd of alles of niets.DePeter schreef:

>

> Robér dat ideetje van Jouw is Achterlijk!!!!!!!!!!

> Hoe haal je het in je hersens om de Huursubsidie af te

> schaffen?

>

> Dus de mensen die financieel niet in staat zijn om de huur te

> betalen gooien we maar op straat, terwijl diegene die een

> koophuis heeft belasting voordeel krijgt?

> Heb je niet echt over nagedacht over je plannetje, maar het

> kan wel!!!!!!!!

> Maar dan alle beastingvoordeel afschaffen, dus ook voor Huis

> bezitters.

• theo

beste wouter

Het is maar dat ik van mijn hobby mijn werk heb kunnen maken, anders was ik mooi in de bijstand gebleven.

En hoe hoog het minimum loon dan ook is, ik blijf dan lekker werkloos en genieten van mijn hobbys.

Nu heb ik voor 4 dagen in de week van mijn hobby mijn werk gemaakt.

groet theo

www.werkschuw.tk

www.ncpn.nl

www.sp.nl

www.bondvoorhetvloeken.nl

• Robér

Nee, jij moet beter lezen! Van de huursubsidie wordt net als bij uitkeringen behoorlijk misbruik gemaakt en tevens deugt de wet niet omdat het steeds een jaar achter de feiten aanloopt . Oke je hebt een vangnetregeling maar die stelt niet veel voor.

Kijk bijvoorbeeld naar mijn omstandigheden. Ik ging vorig jaar uit de uitkering en weer aan de slag. Ik kreeg dus een goed salaris en tevens de volle mep huursubsidie.

Dit jaar kom ik helaas in de WW en krijg géén huursubsidie meer omdat ik vorig jaar teveel heb verdiend. Dan zeg ik op mijn beurt. Geef iedereen die recht heeft op een uitkering een basisuitkering. En geef hem of haar daarnaast een individuele toeslag gebaseerd op de individuele leefomstandihefden.

En over koophuis ‘bezitters’ die worden al veel te leng veel te veel verwend. Wat mij betreft mag de renteaftrek ook wel op de helling.

wat jij zegt klopt welja want huursubsidie is met terugwerkende kracht(zeg ik het goed)maar het gaat er maar om dat het soms hard nodig is voor de mensen met een laag inkomen.

en dan is het net dat beetje subsidie wat ze er door trekt.

maar er wordt wel mee gedondert en opgelicht dat zeker.