wat te doen??

• ans!

hallo,

ik weet niet of dit de juiste plaats is voor deze vraag maar wellicht dat iemand mij toch kan helpen.

Ik werk op dit moment voor een uitzendbureau als intercedente, dus op uitzendbasis. Ik doe dit werk nu 8 maanden (zit dus in fase 2) en verdien net iets minder dan de schoonmaker die wij uitzenden. Toen ik begon heb ik dit loon geaccepteerd met de afspraak dat tijdens de contract besprekingen het loon zou worden opgeschroefd (dit zou na ongeveer 3 maanden gebeuren maar werd dus later) dit zodat ik kon bewijzen dat ik het werk aan kan. Heb tevens een functionerings gesprek gehad waaruit bleek dat ik mijn werk goed doe. Nou zijn er dus geen contract besprekingen geweest maar kreeg ik gisteren te horen dat ik een contract krijg voor 6 maanden en geen verhoging van het loon maar wel een opleiding zodat ik de officele papieren voor intercedente kan behalen. Nou zit ik hier dus niet op te wachten! Ze geven aan dat ze me niet meer kunnen betalen omdat het slecht gaat met het bedrijf (dat is ook waar) maar ze hebben wel 2 maanden geleden een nieuwe medewerker aangenomen die bijna het dubbele verdient en tevens na 1 maand een vast contract heeft gekregen. Ik wil dit contract dus absoluut niet tekenen, voel me nogal in de zeik genomen, maar ga ook niet meteen stoppen met werken, want iedereen weet hoe het er momenteel voorstaat qua werk.

Nou is mijn vraag als volgt: Momenteel wil ik de situatie houden zoals hij is, dus gewoon op uitzendbasis verder werken, maar stel dat ik dit aan hen meedeel en ze zeggen dat ik meteen kan gaan, word het weigeren van het contract dan ook gezien als werk weigering of niet. (ik blijf dan toch gewoon beschikbaar voor het werk alleen kan ik dan, indien ik iets anders heb gevonden, gewoon weg. Tevens zijn er voor mij geen voordelen te verzinnen bij het teken van een half jaar contract waarbij het loon e.d het zelfde blijven.

Het is een lang verhaal geworden, sorry maar wilde het wel heel duidelijk uitleggen.

mochten er suggesties zijn waar ik mijn vraag beter kan plaatsen dan graag.

met vriendelijke groet

ans!

• DePeter

Ans, was even voor je aan het zoeken en ik zag je bericht ook op Advocaten.startpagina.nl staan, wat heel goed is.

Ik denk dat je op die pagina eerder advies krijgt als hier op dit forum.

Veel succes.

grtzzzzzz

• ans!

bedankt maar al het advies is welkom!!