1800 banen weg bij V&D

• Math

V&D heeft niets waar het bekend om is. Kijk naar HEMA met zijn worst, met zijn eigen artikelen. Dat bindt klanten.

Met Blokker is dat ook het geval. V&D heeft niets dat specifiek V&D is. Daarin schuilt een oorzaak.

Met name de kleinere winkels onderscheiden zich. Het is een zooitje ongeregeld, alles wordt bij elkaar gepropt om maar zoveel mogelijk producten te kunnen verkopen. Het gevolg: klanten zien door de bomen het bos niet meer terwijl het assortiment van bepaalde producten weer te beperkt is waardoor de klant naar een speciaalzaak gaat waar het aanbod groter is.

Ik ben ook een potentiele klant maar zal niet snel naar V&D in Weert binnenstappen om daar gezellig met mijn vrouw te gaan shoppen. Velen met mij zullen het daarmee eens zijn. In andere kleine plaatsen in het land zal dat niet anders zijn. Ook liggen al dat soort warenhuizen in het centrum van de stad met als gevolg dat zij vrij hoge vaste lasten hebben terwijl de omzet stagneert door de groottebeperking van het totale winkeloppervlak.

Ik weet niet hoe het met de interne organisatie gesteld is, ik reageer uit een bepaald klantgevoel.Mis-management zal misschien meespelen, maar dat kan ik niet beoordelen.

• Sip

Als de leiding van hogerhand beter had opgelet dan had het allemaal voorkomen kunnen worden. Uw klacht is zo algemeen voor V&D dat je de naam er niet eens bij hoeft te zetten……..

• wouter

Mij slogan is V&D weg er mee.

Ze verdienen geld met kinderarbeid in azie.

• Sip

Ik denk niet dat V&D zich schuldig maakt aan kinderarbeid, want ze verkopen geen eigen producten.

• Hans.

Dat is wel erg gemakkelijk geredeneerd, hè Sip.

Ik zou eerder zeggen: welk bedrijf is daar niet mee besmet? De consument zou er een dagtaak aan hebben om uit te zoeken, wat wel en niet met kinderarbeid verkregen is. Voorts moeten we niet roomser dan de paus willen zijn en alles met de maatstaven van onze tijd willen meten: 50 jaar geleden bestond hier ook kinderarbeid. Zonder kinderarbeid bouw je geen welvarende economie op. Beter is het dus zich op de uitwassen van kinderarbeid te richten. Als het dan goed gaat in een land, kun je het geheel verbieden.

• Sip

Daar heb je gelijk aan, maar V&D verkoopt alleen producten van derden en niet zoals sommige kledingzaken en meubelleveranciers eigen merk en van die bedrijven is het wel bekend dat ze zich aan kinderarbeid schuldig maken.