1800 banen weg bij V&D

• Sip

Er verdwijnen 180-0 banen bij V&D en er zullen ook de nodige filialen gelemaal gesloten worden. Vreemd dat ik figuren als Hans niet heb gehoord over deze wantoestanden, zoals ze ook uitgebreid hebben gedaan met Ahold toen die 400 mensen wilde lozen. Of komt het misschien dat de goortaandeelhouders van het Vendex concern Rosenmullers heten en daarom 1800 broeders geen probleem is?

• DePeter

Denk dat dit iets ander is dan bij AH Sip, hier hoeven geen 1800 mensen te worden ontslagen om het Salaris van hun baas te bekostigen.

En wat heb jij toch tegen Links, mocht je soms niet meedoen met ze en heb je daarom zo'n afkeer tegen Links?

Had je liever Pimmetje gehad? Sommige punten van Pim kon ik me wel in vinden maar lang niet in alle.

Denk trouwens dat Pim het wel eens was met de voorstellen in onderstaande link

http://beta.prikpagina.nl/read.php?f=202&i=5562&t=5544

grtzzzzzzz

• Sip

Bij Ah was de volgorde ook anders dan het hier wordt voorgeschoteld. Omdat AH diep in de problemen zit is er een topman (met bijbehorend prijskaartje) aangetrokken. Dat er 400 mensen ontslagen worden is niet aan de nieuwe man te wijten maar aan het wanbeleid welke jaren heeft geduurd.

Misschien is er in het Vendex concern geen goede topman omdat men die niet wil betalen en is het daarom zo droevig met het concern gesteld?

• DePeter

Ja dat zal het zijn, Komop Sip je weet zelf wel beter.

grtzzzzzzz

• Hans.

V en D loopt toch al jaren niet meer.

• Sip

Mogelijk is de oorzaak van het al jaren niet lopen een slecht management en moete r een goede (dure) topman komen.

• DePeter

Dus als een topman veel verdiend is hij goed?? Sip toch!!!

Een voorbeeld: (ohja, en net als jij vaak doet een buitenlands voorbeeld)

Wat gebeurde er 2 jaar terug ook al weer in Amerika met “Amron” ??

Hadden die Geen Duur betaalde Top mensen in dienst? Die nog meer verdiende dan de nieuwe AH Topman.

En wat hadden zij ook al weer gedaan?? Ja, weet je het nog?? Nou dan!!!!

Dus moet je niet zeggen dat alleen duurbetaalde mensen Topmannen zijn, das gewoon larie koek. Hoe meer mensen verdienen hoe groter de kans op onherstelbare schade aan het bedrijfsleven, en dat is een Feit.

grtzzz

• Sip

Weet zo niet wat Amron is/was. Natuurlijk kunnen goedbetaalden ook blunderen. Maar in de USA liggen de schalen nogal wat hoger als hier, daar moet je dus wel rekeninbg mee houden. Om dichter bij huis te blijven, is onze eigen KPN die tot voor enige jaren middels verkeerde aankopen en invsteringen met een schuld zat van € 20.000.000.000 inmiddels weer op de goede weg. De huidige topman verdient geloof ik nog iets meer dan die van AH. Maar ook hier geld, als je het er niet mee eens bent hoef je geen producten van KPN af te nemen. Maar nog steeds geen antwoord over het falen van V&D…………

• DePeter

Heeft niet “Alleen” te maken met Wanbeleid zoals je zelf denkt, denk dat er toch meer dingen spelen, Je kunt V&D nml niet vergelijken met AH, V&D verkoopt veelal luxe artikelen terwijl AH levensbehoeften verkoopt. Mensen bezuinigen eerder op luxe artikelen dan op eten, tenminste ik wel.

En natuurlijk dat er de “Verkeerde” mensen zaten kan een rol spelen maar denk toch dat als het zo was het eerder was gebeurt, en zou het nml geen 10 jaar geduurt hebben eerdat er ontslagen zouden vallen. Ik denk dat het een samenloop van omstandigheden is, het is wel zo dat er bij V&D geen ontslagen vallen terwijl er een nieuwe Dure topman komt.

grtzzzzzzz

• Sip

Dat van een dure topman die al dan niet komt is af te wachtemn. In elk geval is duidelijk gebleken dat zonder een goede leiding een concern faalt. Het is ook niet van de laatste paar jaar dat V&D slecht loopt maar al meer dan 15 jaar en het enige wat de dr tot nu toe heeft gedaan is personeel afvloeien met de huidige ronde als dubbele bonus.