contract niet verlengd (ot)

• ciska

Vandaag te horen gekregen dat mijn contract niet werd verlengd,

Had een jaarcontract.

Half jaar geleden was ik ontzettend goed volgens hun met mijn beoordelingsgesprek. Maar nu deed ik niks goed volgens hun.

IK heb ook gezegd dan had je gelijk met de klachten moeten komen en niet achteraf. Maar ik was maar een oproepkracht. Nu hebben ze een fultimer van 17 jaar aangenomen. Je doet er toch niks tegen

Maar had het naar mijn zin en had leuke collega's.

Schrijf nog wel een brief naar het hoofdkantoor want vind dit een lullige manier 2 weken voor datum.

Wie heeft er tips voor mij wat ik in die brief kan zetten.

Groetjes ciska

• DePeter

Kijk even op deze link:

http://www.mkb.nl/mkbnederland/praktijkinfo/wfz/wfz1.shtml

grtzzzzzzz

• Dirk.D.

Beste

Helaas het contract eidigd “van rechtswege” wat inhoud dat je bij aanname al afgesproken hebt wanneer je gaat stoppen (geen beroep mogelij)

Groet

Dirk.D.

• DePeter

Je kunt afspreken en tekenen wat je wilt, een werkgever en werknemer dienen zich beide aan de wet te houden.

En als de wet zegt 4 weken dan is het 4 weken en Géén 2 weken.

Rechtshulp misschien, of aan gesloten bij een Bond? mooi gevalletje voor hun.

grtzzzzzzz

• theo

werkgever zijn nou eenmaal beesten.

Als de werkgevers vrijspel krijgen worden het gewoon SS beesten.

www.ncpn.nl

• elsa

hoi ciska,

ik wou dat wat depeter zegt (typt) waar is maar helaas is het zo dat inderdaad het contract van rechtswege eindigd en daarom is er geen beroep mogelijk tenzij je al eerder enkele contracten voor bepaalde tijd hebt gehad maar zelfs dan is het zo dat ze je op de dag dat het contract afloopt kunnen vertellen dat je kunt gaan.

Mijn vriend heeft dat meegemaakt terwijl wij ook in de veronderstelling waren dat er een opzeg termijn van een maand was, maar ook die regels zijn veranderd.

in die brief zou ik wel duidelijk laten weten dat dit vanuit sociaal opzicht natuurlijk niet netjes is, vooral niet in deze economische tijd waarin je niet automatisch een andere baan kunt vinden binnen 2 weken.

ik wens je veel sterkte en succes bij het vinden van een andere baan.

gr elsa

• DePeter

Nu vertel je me iets wat ik niet weet, ontslagen worden tijdens Jaarcontract op laatste werkdag??

Ik heb ook wel eens een jaarcontract gehad maar daar zat toch een opzegtermijn van 4 weken aan vast, door beide partijen na te leven.

Maar ik zal het eens opzoeken, kan dat je gelijk hebt maar het is nieuw voor me.

grtzzzzzzz