Te weinig Vakantie Dagen

• Theo

Ja meer vakantiedagen invoeren.

en een 4 daagse werkweek, nog goed voor de werkgelegenheid en iedereen heeft een dag meer vrijetijd.

Ik werk zelf 4 dagen in de week, dus elke week een lang weekend voor mijn hobby's

Ik heb genoeg aan het salaris van 4 dagen.

groeten theo

• karel van dam

Lieve Sijlvia,

Wat leuk dat je in de zorg werkt. Zie je wel dat je een goed hart hebt voor de medemens!!! Ik ben je fan ……. voor altijd!!!!

heel veel liefs en vele xxx

Je kareltje

• sijlvia moeder van dominique

geweldig daar had ik nog net behoefte aan ,ik hoopte nog ff dat je in wilnis woonde en verzopen was maar helaas.

• blubber

Geen wonder dat je werknemers in de zorg waardeert als je hiervandaan je berichten verstuurt: http://parnassia.nl/index.html

• blubber

Deze link werkt wel (er moest nog www voor staan):

http://www.parnassia.nl/index.html

• Math

Klinkt leuk Theo maar dat stadium is al lang gepasseerd. Denk jij nu werkelijk dat dit de oplossingh is voor het werkloosheidsprobleem. Met zijn allen 4 dagen werken dus iedereen levert 20% in = ca. 150.000 tot 200.000 banen tel uit je winst, werkloosheid teruggebracht tot ca. 280.000 en leun maar achterover. Werkelijk het ei van Columbus!

Dat daar in de politiek nou niemand aan gedacht heeft. Helaas is dat hersengespinsel want dit verhaaltje is al eerder naar voren gebracht tijdens de onderhandelingen over een 36 urige werkweek in begin 90 er jaren. Daar hebben we mooi die zogenaamde ATV dagen voor gekregen die ook niet werken en die ook niet de beloofde werkgelegenheid heeft opgeleverd. Ook toen heeft men zich rijk gerekend. Het kwam er op neer dat het in de praktijk nauwelijks uitvoerbaar was om mensen 4,5 dag te laten werken in plaats van 5. Men zag het helemaal voor zich: massaal vrij pakken op de vrijdagmiddag en weekeind vieren maar. Wellicht dat jij ergens een kantoorbaan hebt waar het gemakkelijk is om op vrijdag vrij te nemen maar de meeste bedrijven werken gewoon op de vrijdag. Om daarvoor nu extra mensen aan te nemen en in te passen in het werkschema gaat veel te ver. Leidinggevenden dienen op de werkplek aanwezig te zijn. Machines die op basis van 8 uur per dag zijn aangeschaft dienen om econom ische redenen ook ten volle benut te worden dus bedieningsperfsoneel dient dan aanwezig te zijn. Of wil je een mannetje of vrouwtje aannemen voor de uren dat mijnheertje A of mevrouwtje B gebruik maakt van zijn of haar 4 daagse werkweek?

Kom Theo, in bepaalde sectoren is jouw ideetje wel uitvoerbaar, maar in verreweg de meeste gevallen werkt dat niet. Je zou naar een geheel nieuw arbeidsconcept moeten gaan om deze ideeen realiseerbaar te maken.

En stel dat dit zou kunnen, dan ben je toch afhankelijk van wat het buitenland doet. Als klein land, dat het met name moet hebben van zijn transitohandel en verkeer en afhankelijk is van zijn handelspartner Duitsland kun je niet wat wetjes en regeltjes invoeren zonder met deze achterliggende belangen rekening te houden.

De Europese Unie is er ook nog. Heeft ook zijn eigen regels en voorwaarden. Daar ga je gemakshalve ook maar aan voorbij.

En last but not least: wie gaat dat betalen? Jij hebt waarschijnlijk een ruim inkomen, in ieder geval ruim genoeg om deze grap te kunnen betalen. Ik trouwens ook, maar een groot gedeelte van de werkende bevolking kan zich dat helemaal niet veroorloven.

4 dagen werken betekent gewoon 20% minder salaris voor een groot deel van de beroepsbevolking. Wie wint hier dan bij?

De werknemer? Neen want die gaat er in koopkracht zwaar op achteruit. In ruil krijgt hij een dag vrij in de week. Zal hij blij mee wezen zeker als hij die vrije dag niet kan besteden aan dingen die hij leuk vindt omdat het geld ervoor ontbreekt.

De werkgever?

De werkgever heeft er alleen maar een hoop ellende mee want hij moet naar een andere organisatiestructuur, moet nieuwe mensen aannemen moet dus meer bedrijfsrisico nemen, moet dus per definitie meer kosten maken.

De overheid?

Valt te bezien. De kosten voor werkloosheid zullen dalen door dat meer mensen aan het werk zijn. Anderszijds worden de werkloosheidskosten momenteel opgebracht door de sociale premies. Deze zullen dan ook moeten dalen maar daar staat tegenover dat de belassting inkomsten sterk zullen dalen als gevolg van een lager bestedingspatroon.

Daar ga jij met je proefballon volledig aan voorbij. Een economie of maatschappij is niet maakbaar al zouden we dat wel willen. De markt zelf zal moeten zorgen voor nieuwe impulsen. Daar kun je als overheid aan sturen door renteverlagingen en stimuleringsprojecten in moeilijke tijden, maar de markt zelf zal dat voortouw moeten overnemen.

En dat in idividuele gevallen een 4 daagse werkweek lekker is, daar heb je volledig gelijk in. Maar dat het een middel is om de economie uit het slop te halen is een farce en gaat volledig voorbij aan de werkelijkheid.

• Theo

Om ons in leven te houden met de basis voorzieningen, eten, kleine woning

fiets hebben we volgens de vroegere econoom Karl Marx voldoende aan een 1 daagse werkweek.

We zijn alleen maar bezig met dure koopwoningen dure auto's en meer overbodige luxe. en nog meer economische groei. ( vaak over de rug van de derde wereld)

Ik werk ook 4 dagen omdat ik het werk wat ik doe ook leuk vindt .

Als ik op een veldje mij een oude toercaravan plaats waar ik nauwelijks hoef te betalen is 1 a 2 dagen meer dan genoeg voor mij.

Het is maar dat ik van mijn hobby mijn werk heb weten te maken, anders zou de bijstand voor mij meer dan genoeg zijn om van te leven.

groeten

www.ncpn.nl

• sijlvia moeder van dominique

nou ik heb geen dure koopwoning,geen luxe vakantie en zelfs geen dure auto maar bijstand?????

sorry daar redt ik het niet mee en heb echt geen gat in mijn hand(alhoewel volgens insiders heb ik helemaal geen handen)maar nee echt dat gaat er bij niet in .

en waarom dan kamperen als je geen geld wilt verspillen blijf je lekker thuis toch?

knap als je het kunt maar ik heb helaas aardig wat euries nodig per maand.Theo schreef:

>

>

> Om ons in leven te houden met de basis voorzieningen, eten,

> kleine woning

> fiets hebben we volgens de vroegere econoom Karl Marx

> voldoende aan een 1 daagse werkweek.

>

> We zijn alleen maar bezig met dure koopwoningen dure auto's

> en meer overbodige luxe. en nog meer economische groei. (

> vaak over de rug van de derde wereld)

> Ik werk ook 4 dagen omdat ik het werk wat ik doe ook leuk

> vindt .