Hallo weer allemaal,
Tijd terug hier een verhaal gepost : http://beta.prikpagina.nl/read.php?f=202&i=2953&t=2953 (misschien duidelijker als je dat eerst leest)
Ondertussen wat dat betreft nog geen verandering.
De meest vreemde afwijzingen en standaardbriefjes volgen.
Ik ben nog steeds van mening dat branchevreemd gaan niet werkt, doet hij wel maar dat schijnen ze een ‘lachertje’ te vinden ofzo.
Om nu een baan te nemen/zoeken onder zijn ww-uitkering vinden we ook niet echt slim. Maar toch de volgende vragen….
In principe loopt de uitkering nog 9 mnd nu. Daarna zou hij niks meer ontvangen omdat ik nu dus werk en dat inkomen zit op bijstandsniveau….klopt dat?
Ik kan uiteraard stoppen en hij kan een baan wellicht vinden/krijgen op een normaal salarisniveau, dat lijkt het ons het meest verstandigst dan.
We hebben nu een duur huis, we willen uiteraard verkopen en kleiner wonen, goedkoper, maar nu in de ww krijgt hij geen andere hypotheek vertelden ze ons.
Dus zouden we kunnen gaan huren mettertijd.
Maar wat ik me afvraag he, tuurlijk luxe kun je opgeven, kleiner wonen etc. moet lukken, maar er moeten nu toch vast meer mensen met een gezin zo ‘lastig’zitten?
Hoe doen jullie dat? Worden jullie daar nooit eens moedeloos van?
Als ik het reeel bekijk en over 9 mnd. is het nog niet gelukt zie ik het volgende voor me : Van ruim leven en wonen gaan we gewoon de bijstand in of ik blijf werken, zou ik sowieso doen of hij, maar alles verkopen en noem maar op.
Geloof me voordat ik hertrouwde heb ik met 3 kids 2,5 jaar in de bijstand gezeten dus weet wat dat is.
Soms denk ik joh we verkopen nu gewoon alles, gaan huren aan de andere kant van het land en we zien wel waar het schip strand….
Wat is nu toch wijsheid he??
Hoe gaan andere gezinnen met dit soort dingen om?
Graag reacties als het kan…helaas van de beheerder hier geen reactie toendertijd terug ontvangen.
Groetjes,
Mayke.