ja ik ook want uitbetalen is echt zonde.
ik neem vaak met de schoolvakanties uren op,zijn ze heel blij mee.not!!!!!
Beste
Voor CAO, in of buiten de zomer, of wat dan ook is voor de WETgever niet van belang.
De “Arbeidstijden wet” stelt de werkgever verplicht om de “werknemer” de gelegenheid te bieden, om minimaal 14 aaneengesloten dagen, binnen de periode 1mei tot 1 oktober “verlof” te genieten.
De werknemer en de werkgever moet “op redelijk temijn” hier gezamelijk een “afspraak” over de exakte datum's maken.
Indien de afspraak voor de “vacantie” om “bedrijfs economische” redenen niet door kan gaan “MOET” de werkgever, de gemaakte kosten van de “werknemer” vergoeden en alsnog, in overleg, een nieuwe vacantie binnen de gestelde periode (mei – oktober) afspreken.(er mogen door een OR/PVT ook “colective vacantie stops worden afgesproken – met ”instemming art.27 WOR)
Elk ander “beding” is nietig !!!.
Dus was er geen vacantie afgesproken, behoeft de werkgever geen verlof toe te kennen, de verlof “rechten” gaan over met de werknemer naar de “nieuwe werkgever” die dan “onbetaald” deze 14 dagen binnen de gestelde periode “verlof” moet toe kennen aan de nieuwe werknemer.
Aldus de uitleg vacantie regeling in de arbeidstijden wet. (ook voor Hans).
Het is zelfs een werkgever “verboden” de wettelijke vacantie “uit te betalen” zonder dat hier door de “werknemer” van is “genoten” (binnen de gestelde periode).
(zo beter Hans ??)
Groet
Dirk.D.
Beste Hans en anderen
Dat extra inleveren bij de“ rijksdiens voor de belastingen ” maakt niet zo veel uit.
De belasting gaat over het gehele jaar, in loondiens wordt per betalings periode één 12e (13e) van deze belasting betaald.
Als je om wat voor reden nu meer geld zou krijgen, moet je dus meer belasting betalen, om te voorkomen dat je een “naheffing” krijgt wordt de het nieuwe “totaal jaar inkomen” gerekend en gekeken of je met je periode betaling op dat te betalen bedrag zou uit komen.
Dat lukt dus niet, vandaar dat er éénmalig meer belasting moet worden betaald (anders zou je de volgende maanden meer moeten betalen)
Als je de pech hebt (of mazzel) om boven de 50% grens uit te komen ben je dus meer dan de helft kwijt (ook andere regelingen moet je meer voor betalen)
Groet
Dirk.D.
Bij ons kun je overgebleven uren gewoon meenemen naar 't volgende jaar, ik heb er nu 400 staan. Neem niet veel vrij omdat ik wisselende diensten draai en daardoor al vaak doordeweeks thuisloop. Je kunt ze bv. wel inwisselen bij een PC-prive project. Ik had dus een laptop genomen (uren moeten er nog vanaf)
Weet je zeker dat je deze post als spam wil rapporteren aan de beheerder?
Deze post wordt als spam gerapporteerd aan de beheerder van het forum. Bedankt!
Weet u zeker dat u dit topic wil verwijderen?