Rouleer werkenden met werklozen

• LPF-er

Er is natuurlijk altijd een gedeelte werklozen 100.000 of 500.000, dat is het probleem dan, maar wat een beetje (veel) steekt is dat het vaak dezelfde zijn.

Het zou correcter overkomen als iemand na 2 of 3 jaar WW gewoon VERPLICHT aangenomen moet worden. In ruil hiervoor ONTSLAAT het bedrijf gewoon maar een werknemer die er al 5 of 15 jaar werkt.

Het is een situatie die misschien al bestaat of stilzwijgend regelmatig wordt toegepast, maar een deel valt hier toch weer buiten.

OVERHEID: MAAK HIERVOOR EEN WET.

• Marco V

weer een typische LPF-oplossing????

• Hans

“In ruil hiervoor ONTSLAAT het bedrijf gewoon maar een werknemer die er al 5 of 15 jaar werkt.”

Als het alleen voor de lagere salarisschalen geldt, vind ik het prima, want die lopen het grootste risico. Die hebben meestal ook geen hypotheek.

• Hans

Precies. Wanneer begrijpen mensen nou eens, dat een onderneming geen instelling voor maatschappelijk werk is. Een onderneming wil geld verdienen en dat lukt doorgaans het beste met ervaren mensen. Grote ondernemingen zullen hun activiteiten staken in Nederland, mocht dit soort wetgeving al door 't Brusselse goedgekeurd worden.

• Sip

In de eerste plaats MAG een bedrijf niet zomaar iemand ontslaane punt 2 zou een bedrijf iemand willen ontslaan die precies weet wat er zich in het bedrijf afspeelt en weet wat hij moet doen om die te ruilen voor iemand die al jaren uit het arbeidsproces is, en maar af moet wachten hoe goed/slecht dat persoon funcioneert? Van een LPF er had ik een betere stelling verwacht.

• DePeter

Waar slaat dit op??

NO grtz

• Hans

Dat je moet kijken, dat je het middel wel inzet voor de juiste doelgroep.

• Hans

De LPF huldigt zulke opvattingen ook niet. Volgens Pim Fortuyn moeten werknemers ondernemers worden.

• sijlvia moeder van dominique

dus iemand met een laag salaris zonder hypotheek kan wel de laan uitgestuurd worden???

beetje vreemde opvatting vindt ik.

• DePeter

Dus de “zwakkeren” onder ons die pakken we??

Als je zo denkt dan moeten ze jouw eens aanpakken!!!!!!!!!

Sodemieter op man!!!!!!!