vrijwillerswerk

• Roel

Wie kan me iets vertellen over de mogelijkheden van vrijwilligerswerk. Wat mag en wat mag niet.

Ik kan drie weken met een groep mensen mee, word daar niet voor betaald, maar krijg wel een onkostenvergeoding per dag van ? 15,-

Wie heeft daar ervaring mee?

• Marco V

Als je een WW-uitkering hebt ben je verplicht dit te melden bij het UWV. Je mag tot ongeveer 700 euro per jaar bijverdienen met vrijwilligerswerk.

gegroet,

Marco V

• DePeter

Ik ben Tegen vrijwilligerswerk, niet tegen de mensen die het doen, daar heb ik Respect voor. Maar dat vrijwilligerswerk moeten ze gewoon om zetten naar Betaalde banen, er zijn genoeg andere dingen waar de “regering” (wij dus) op kan besparen. Denk aan Defensie, Ambtenaren, Ontwikkelingshulp!! ja mensen ontwikkelingshulp, het duurt niet lang meer of Nederland is zelf Failliet.

Laten we nu ook eens een keer aan onszelf denken, ik heb niks tegen ontwikkelingshulp maar op het moment dat het economisch slecht gaat mag die kraan gerust dicht gedraaid worden. Velen denken het, maar weinigen zeggen het.

grtzzzzzzz

• math

Ik denk dat aan ontwikkelingshulp niet getornd mag worden. We hebben als rijke landen nog steeds een grote verantwoordelijkheid voor de minder bedeelden in de wereld. Dat het hier wat economisch slechter gaat wil niet zeggen dat daar dan maar op bezuinigd moet worden. Maar laten wij ons zelf niets wijsmaken: Als er gedacht wordt dat ontwikkelingshulp geld kost dan is dat een volslagen misopvatting. Op papooier klinkt dat allemaal heel aardig en heel sociaal. In de praktijk komt het er vaak op neer dat ontwikkelingsgeld bij het betreffende land terecht komt maar dat daartegemnover heel veel lucuratieve en vaak wurgcontracten worden afgesloten met de betreffende bedrijven in de onderhavige landen onder het motto: voor iets, hoort iets. Ook de Nederlandse export spint er vaak nog garen bij. Veel inferieure materialen die hier niet meer op de markt gebracht mogen worden, worden in ontwikkelingslanden tegen vaak woekerprijzen op de markt gedumpt. Ik denk dat het stoppen van ontwikkelingshulp meer kost dan het oplevert, hoe betreurenswaardig dat ook moge zijn.

Bij defensie worden nu al 4800 banen geschrapt. Dit zullen er naar verwachting nog meer worden. Mensen redeneren vaak vanuit het standpunt dat het Nederlandse leger er niet zo toe doet. Als kleine natie hoeven wij geen miljarden aan defensie te spenderen. Als lid van de NAVO heb je echter je verantwoordelijkheden. Iedereen behoort daaraan bij te dragen Ook Nederland moet daaraan zijn bijdrage leveren naar rato van draagkracht. Internationale verdragen zijn er immers niet voor niets gesloten. Internationale veiligheid kan en mag men niet overlaten aan een aantal grote spelers zoals de US, Frankrijk en Engeland.

Binnen deze zienswijze zal er dan ook in NAVO verband of UN verband deelgenomen moeten worden aan militaire operaties die de internationale veiligheid garanderen.

Bezuinigen op ambtenaren. Goh, dat is iedere keer weer opnieuw raak boij de vorming van een nieuw kabinet. Duizenden ambtenaren @!#$ je er gewoon uit. 1 ambtenaar is €60.000

Besparing is dan gemakkelijk uit te rekenen. Vraag is alleen wie donder je er uit en hoe moet het werk georganiseerd worden? Als je alleen al kijkt naar de gigantische regelgeving en de noodzakelijke controle daarop wat op dit moiment nog niet eens mogelijk is met het huidige ambtenaren korps dan vraag ik mij af hoe je dit wil gaan doen. “Regeltjes verminderen”, hoor je iedereen dan schreeuwen.

De overheid is nauwelijks in staat om haar eigen regels na te komen, maar zij is ook niet in staat om haar eigen regels te reguleren. Als er 1 regelgeving wordt aangepast dan springt de halve pers er op om die maatregel te bekritiseren en men graaft zo lang door dat er weer een lacune wordt gevonden om de zaak te belazeren wat weer aanvullende regelgeving noodzakelijk maakt.

Waar men in dit land enorm goed in is, is het zo maar wat roepen. Roept u maar en de oplossing komt vanzelf wel op de deurmat te liggen. Een LPF benadering bij uitstek. 1 jaar na dato ligt het hele zootje op zijn gat en waarom? Omdat men een hele hoop roept en schreeuwt zonder naar de onderliggende consequenties te willen kijken.

Als men e.e.a. in praktijk wil brengen komen opeens hele andere zaken om de hoek kijken die het allemaal een boel ingewikkelder maken dan oorspronkelijk de bedoeling was.

Ga eens voor je zelf na. Je krijgt een WW uitkering en als je ziet hoeveel administratieve rompslomp daarbij komt kijken en hoeveel schijven daarbij betrokken zijn. Een overheid kan uiteraard taken afstoten, Het arbeidsbureau is dus geprivatiseerd maar dat wil niet zeggen dat de overheid niet hoeft op te draaien voor de kosten van het huidige CWI. Ze hebben er een nieuwe controlerende taak bij gekregen!

Nederlandse Spoorwegen zijn zelfstandig aan het worden. Rail infrastructuur is nog een semi overheidsbedrijf. De problematiek is rampzalig waar de NS mee te kampen heeft. Bezuinigen op de ambtenaren heeft direkte gevolgen voor alle takken van sport waarbij de rijks- en gemeente overheid bij betrokken is. Ieder departement zal eraan moeten geloven. De gevolgen zullen nog rampzaliger zijn dan momenteel het geval is.

UIterste consequentie is dat de overheid zich helemaal terugtrekt uit zijn huidige taken en het verder overlaat aan particulier initiatief. Wat we dan krijgen is een overheid zoals die in de VS functioneert. En zeg eens eerlijk, zitten we op zo'n a- sociale overheid zoals die daar is, hier nu te wachten?

• peter1

Wij onderhouden veelal de mensen van een ontwikkelingsland terwijl de regering zijn geld liever aan wapens uitgeeft. Om die kraan eens dicht te draaien is niets mis mee.

• DePeter

Defensie!! Afschaffen, is nutteloos als er al een oorlog zou uitbreken (wat niet gebeurt) zal het een oorlog zijn die van afstand zal worden gevochten dmv op een knopje drukken.

Ambtenaren!! Mensen zelf kunnen er niets aan doen, maar ga jij eens een uitkering aanvragen. Hoe dikwijls moet je hetzelfde invullen, en hoeveel loketten moet je hebben gehad? Hiermee bedoel Efficient gaan werken net als in het bedrijfsleven.

Ontwikkelingshulp!! Peter1 gaf al een voorzet door te zeggen dat dikwijls ik zeg “dikwijls” van dat geld niet de bevolking maar de rijke er beter van worden, samen met wapen handelaren. En ik ben van mening op het moment dat het “ons”

minder gaat wij het recht hebben om te zeggen we draaien de kraan maar eens een jaar dicht. Ik ben met je eens dat we mensen en zeker de minder bedeelden op deze wereld moeten helpen, maar wie helpt ons straks??

grtzzzzzzzz

• Vrijwillegerswerk

BEN je GEK!!!

Ik werk niet eens voor me geld!

Laat staan voor niks!!!

DOei!

• Ruud

Helaas niemand helpt ons.

We zullen het allemaal zelf uit moeten zoeken.

Bedank de kabinetten in het verleden er maar voor.

100.000 zenden asiel zoekers toelaten die niks kunnen en alleen voor werk zorgen bij het c o a en de politie.

Pim fortuin zei het al.

Nederland… zoek het maar lekker uit…………..

• Ruud

zie ik black pearl weer op doemen onde een ander naam? ;)

• Ruud

Ach nederland heeft toch een laf leger.

Kijk maar naar sebrenica .

Dus dat kunnen we missen als kiespijn