Werkloosheid wederom fors gestegen

• Hans

De werkloosheid is wederom fors gestegen het afgelopen jaar, en wel tot 400.000 personen. De gemiddelde stijging bedraag 14.000 per maand. naast de negatieve kanten heeft het ook de positieve kant, dat je eindelijk weer eens fatsoenlijk geholpen wordt, omdat bedrijven niet meer iedereen met een slechts diploma honderd meter koekhappen aannemen.

• Marco V

Waar slaat die laatste zin op???

• Hans

Op de situatie van 1997 tot 2001.

• Donderstraal

De laatste zin begrijp ik ook niet. Bedoel je nou slechts een diploma of een slecht diploma?

• Hans

slechts een diploma

(Was het dat misschien, Marco V.)

• Ruud

Hoe zit dat nou weer,

Je zegt dat iedereen moet werken .

Dan moet je maar voor lief nemen dat iemand werk doet wat ie eigenlijk niet wil.

Dat krijg je als mensen ergens naar toe worden gedreven om niet zonder in komen te zitten.

Jammer dan.

• Hans

Alles is toch beter dan thuiszitten. Honger zou rauwe bonen zoet moeten maken.

• Hans

En vanuit dat minder leuke werk solliciteren naar iets beters. Waarom moet de staat betalen, omdat jij geen zin hebt zolang iets minders te doen dan het werk, dat je ambieert. Niemand zit meteen op de juiste plek.

• Linda

Ik ben ook opzoek naar werk en heb de keuze gemaakt om voor het minder leuke werk te gaan omdat voor die andere leuke banen ik elke keer weer nee te horen moet kirjgen.

Resultaat is dat men mij voor die minder leuke baantjes niet aan neemt omda tik over gekwalifiseerd ben, bla, bla, bla,……….

Ik zit dus nog steeds zonder werk met een contract en de rest van de voordelen die daar aan verbonden zijn.

• Hans

“over gekwalifiseerd ben”

Laat ze je berichtje hier eens zien. Misschien dat ze dan van mening veranderen.