Ik word gek van al die hufters!!!!

• MissT

Hallo allemaal,

Ik ben MissT, althans dat is de naam waarmee ik op het prikbord zal gaan prikken. 27 jaar oud. 3 kinderen. Alleenstaande ouder en werkloos.

Ik heb nu ongeveer een maand geleden een ww uitkering aangevraagd, en kan nu dus op de voorschottenlijst worden gezet.

Ik had er op gerekend dat ik dan binnen een paar dagen een voorschot zou krijgen, maar ik hoorde dus net dat ik die over twee weken pas zou kunnen gaan verwachten, als ik hem al toegekend krijg.

Ik heb ze gezegd dat ik geen geld meer heb want hiervoor kreeg ik een WAO-voorschot(WAO is afgewezen) en dat was zo weinig, daar kun je niet van sparen. De laatste betaling was zes weken geleden.

De manier hoe ze tegen me sprak, het kon haar gewoon echt geen moer schelen. Niets menselijks, niets. Maar het was best een jong grietje, althans, zo klonk ze, dus ik dacht ik bel gewoon even terug en wellicht krijg ik iemand anders aan de lijn. Ik kreeg inderdaad iemand anders, maar deze was nog erger. Ze liet me niet uitpraten, terwijl ik heel rustig en beleefd tegen haar sprak, gaf me antwoorden op dingen die totaal niet relevant waren voor waar ik over belde en niet gevraagd had. Ze gaf me het gevoel dat zij vond dat ik het laagste van het laagste soort was.

Nahja, ik voel me echt klote nu. Mijn geld is op, ik heb al een paar keer iets geleend. Ik ben de hele dag naar werk aan het zoeken zonder resultaat. De ene afwijzing na de andere. Zo makkelijk als het twee jaar geleden ging. Zo moeilijk is het nu. Ik voel me echt moedeloos, en dat wilde ik even zeggen.

• nancy

alle keuzes in je leven heb je zelf gemaakt (scheiden, 3 kinderen). Je KRIJGT geld. er zijn instanties die je willen helpen omdat jij bepaalde keuzes hebt gemaakt waardoor je nu geen geld hebt. Nu kun je wel schelden op die mensen maar er zijn zoveel mensen die bellen voor geld. Je scheldt niet alleen op die mensen maar ook op de mensen die werken zodat jij je hand kan ophouden

• DePeter

Zo je durft nogal, Op het moment dat iemand een WW uitkering aanvraagt wil dat zeggen dat iemand ook een Arbeidsverleden heeft, in dit geval zelfs WAO.

En ik heb niet de indruk dat MissT scheld, ze is teleurgesteld over de manier waarmee uitkerende instanties met mensen omgaan, en dat kan ik me voorstellen.

En of dat scheiden nu een keuze is????? Soms kan het niet anders maar wij hebben niet het recht om daarover te oordelen want daar gaat het helemaal niet over.

grtzzzzzzzzz

nancy schreef:

>

> alle keuzes in je leven heb je zelf gemaakt (scheiden, 3

> kinderen). Je KRIJGT geld. er zijn instanties die je willen

> helpen omdat jij bepaalde keuzes hebt gemaakt waardoor je nu

> geen geld hebt. Nu kun je wel schelden op die mensen maar er

> zijn zoveel mensen die bellen voor geld. Je scheldt niet

> alleen op die mensen maar ook op de mensen die werken zodat

> jij je hand kan ophouden

• MissT

Tot niet zo lang geleden werkte ik ook 40 uur per week en betaalde ik ook belasting net als ieder ander werkend persoon. Ook voor de ww die jij nu onder je kont hebt, of krijgt als je werkloos wordt. Ik heb bewust nooit mijn hand opgehouden en ik ben direct aan de slag gegaan toen ik alleen kwam te staan met mijn 3 kinderen. Of het een keuze was dat ik alleen kwam te staan, dat is overigens voor jou nog maar de vraag, want dat weet je niet.

• Sip

Scheiden hoeft niet haar keus te zijn en 3 kids? Hoeveel mensen zijn er voor nodig kids te maken?

• MissT

He DePeter, bedankt!

• DePeter

Graag gedaan, je ziet je staat niet alleen.

grtzzzzzzzz

• sijlvia moeder van dominique

jij hebt je mening wel weer klaar nancy!

zou het niet zo kunnen zijn dat het geen bewuste keuze is??

soms kun je niet anders en ze komt via de wao dat zegt ook wel wat denk ik.

eerst lezen ,dan denken en dan misschien reageren!!

• Black Pearl

Scheiden doet lijden!…

Je hebt toch een ex man!

Wat dacht je ALLIMITATIEEEEEEeeeeeeeeeeeeee!

Daarnaast moet je naar je plaatselijke gemeentehuis gaan!

In Nederland is er een wet dat geen mens langer dan 14dagen zonder geld mag zitten. Nu de CWI de Alles heeft overgenomen (formulieren - aanvraag) voor de gemeenteljkebijstand gaat alles dus tegenwoordig via de CWI. Maar er zitten daar nog wel consulenten die gemachtigd zijn om voorschotten te geven. Afspraak maken. Alle bewijzen (bank afschriften - afwijzingen - schulden) enz enz meenemen en je kan de zelfde week nog een voorschot krijgen. Ze zullen proberen je heen en weer te sturen omdat in de meeste plaatsen nog niet precies vast staat wie verantwoordelijk is voor wat. Maar van de CWI hoef je niet veel te verwachten. Nu ze meer werk hebben gekregen van de ministerie denken ze ook meer macht te hebben. En dat is een misvatting. Desnoods kunt u de ww instanttie opbellen en het verhaal uitleggen. Dan kunnen ze met spoed uw aanvraag behandelen (wat ook eigenlijk door de CWI bij inteak en aanvraag gedaan hoort te worden) maar waarschijnlijk verwijzen ze je terug naar de CWI en als een slim persoon treft stuurt die je door naar de gemeente voor een ABW voorschot. De ABW voorschot kunnen ze verrekennen met je eventuele uitkering. ( Moet je ook voor tekenen)…

Plack Pearl.

En Nancy ik dacht ik slecht was. Maar jij ben nog doorzichtiger ;-)

• nancy

ik lees. Dan denk ik: weer iemand die alleen maar klaagt. Werk al 17 jaar en draag ook al 17 jaar premies af maar dit terzijde.

In mijn omgeving heb ik een aantal van deze gevallen. Er wordt alleen maar op de omgeving afgegeven. Maar niet op de keuzes die ze zelf maken. Laten afkeuren op huwelijkse problemen maar ondertussen een nieuwe relatie en een 3e kind beginnen en de hand nog durven ophouden. ook nog geen 30 jaar

Heb zelf maar voor 1 kind gekozen (gezien de kosten, toekomst etc.) WIl er ook wel 10 ga zo maar door.

de meeste werklozen die hier komen zijn mensen die lang hebben gewerkt en een rot leeftijd hebben om weer aan het werk te komen. Die verdienen snel hulp en dat zijn juist de mensen die altijd achter in de rij moeten aansluiten en nergens meer aan de bak komen.

Over lezen gesproken. Dit is een discussie-reactie-mededelingen forum.

zij geeft haar mening en ik ook.

alleen ik praat mensen niet naar de mond dat is het verschil