Solliciteren tot je een ons weegt

• Osbiker

Hallo,

Ik zou graag ervaringen uit willen wisselen met mensen die net zoals ik bezig zijn met solliciteren. Ik ben 47 jaar en heb altijd gewerkt als Vertegenwoordiger Account Manager. Werkweken van mer dan 60 uur waren eerder regel dan uitzondering. Na een nieuwe uitdaging te zijn aangegaan is mijn contract niet verlengd vanwege de slechte economische situatie. Het bedrijf warvoor ik laatst werkte bleek een enorme schuldenlast te hebben en kon het salaris niet meer betalen. Bitter en zuur kom ik zodoende in de ww. Je kunt je niet voorstellen en wat voor een gat je terecht komt. Zeker omdat ik verantwoordelijk ben voor het onderhouden van mijn gezien en twee kinderen heb van 14 en 16 jaar. Alles wat je hebt opgebouwd wordt je ontnomen. Een basis uitkering, dit bleek dus meer dan een halvering van mijn salaris.

Laat ik duidelijk zijn. Ik wil GRAAG werken solliciteer me gek en doe er alles aan om weer aan de bak te komen. De ene na de andere afwijzing rolt binnen en je wet gewoon niet meer wat je moet doen.

Wie heeft hier soortgelijke ervaringen mee en wie heeft er nog tips

Mvg

Osbiker

• Jan

Heb je gedacht aan netwerken ? Wat is je ervaring daarmee ?

• Osbiker

Hoi Jan,

Ook daar ben ik intensief mee bezig. Bij een ieder die ik ken kijkt men de kat uit de boom. Personeel wordt nagenoeg niet aangenomen en op het Internet ben ik ook al aan het netwerken. Inschrijvingen bij zoekmachines zoals Jobtrack e.a. leveren nog geen resultaat op. Ik geef niet op ben een doorbijter wat ik ook al gewend was in mijn commerciele functies.

Thnx

Oscar

• BlackPearl

Gaat gewoon werken!

Ga des noods vuilnis op halen voor de gemeente ofso.

Met dat gelapswams en wachten op leuk werk kom je erook niet

Als je echt wil werken is er genoeg werk.

Nu geen fabeltjes meer en klagen> Werken!!!

BP

• Osbiker

Was te verwachten dat je zou reageren aso. Lijkt me leuk vuilnis ophalen en dan het liefst in Den Haag dan kan ik jou in de vuilnis storten.

• math

Een aantal jarn geleden overkwam mij precies hetzelfde. Ik kreeg wel mijn salaris gewoon doorbetaald in het kader van de betreffende afvloeiingsregeling van het bedrijf waar ik toendertijd werkzaam was. Ik was werkzaam in de automatisering als informatieanalist. Sollicitaties deed ik dan ook in die richting. Ik schreef wel 70 brieven. Af en toe mocht ik eens op gesprek komen. Enkele maanden verder had dit nauwelijks iets opgeleverd. Ik besloot met het arbeidsbureau te gaan praten om mij te laten omscholen. Als KAM coordinator zou ik dan in het MKB de bedrijven kunnen advieseren aangaande de ISO systemen die steeds actueler werden en nog zijn. Ik heb deze opleiding gedaan maar kreeg vervolgens een aantal aanbiedingen via TOP-start en een ingenieursbureau om aan een aantal invoeringsprojecten van SAP deel te nemen. Zodoende kwam ik weer op mijn oude stiel terug. Via via kwam ik terecht bij een consultancy firma waar ik een vast dienstverband kreeg aangeboden.

Laat je in ieder geval niet gek maken. Je weet wat je kunt, weet ook wat je waard bent. Zorg er in ieder geval voor dat je bij de grote jongens bent ingeschreven. Vroeg of laat zullen ze jou weten te bereiken. In de tussentijd praat je met het CWI. Kijk wat voor mogelijkheden zij hebben voor met name de hoger opgeleiden. Je bent ook gevrijwaard van sollicitatieplicht als je in een opleidingstraject terecht komt.

Onderhoud in ieder geval je netwerk op het moment dat je weer werk hebt, want de situatie kan snel omslaan, zoals je zelf nu ondervindt. Nu nog word ik regelmatig benaderd door headhunters en bureau's die vragen of ik interesse heb voor een bepaalde functie. Soms ga ik daar op in en ga een gesprek aan. Er kan iets interessants tussen zitten en ik wil de vrijheid hebben om over te stappen naar een andere firma als mij dat financieel of werkinhoudelijk meer kan bieden.

De betere bureau's hebben bij de grotere bedrijven vaak een goede naam opgebouwd en je krijgt als je via zo'n bureau werkt toch een stevige voet tussen de deur bij je klant. Uiteindelijk leidt dit vaak tot een vast dienstverband.

Als je bij een bedrijf in dienst treedt, ga dan eerst na wat de jaarcijfers zijn van het bedrijf. Meestal zijn deze gepubliceerd in het jaarverslag. Dan weet je in ieder geval wat de financiele positie is van het bedrijf.en weet je ook waarmee je in zee gaat. Als je alles geweten zou hebben, zou je niet in deze situatie terecht gekomen zijn en was je bij je oorspronkelijke werkgever gebleven. Tracht te leren van de fouten die je in het verleden maakte.

Ik wens je veel succes toe in het vinden van een nieuwe, bij jou passende job.

• BlackPearl

Het is gewoon een feit ei.

Als je wil werken is er ALTIJD werk.

Dus kap met janken en ga werken net als de miljoen andere Nederlanders.

Of doe net als mij: genieten van je uitkering (en zwart werk)

Maar ga niet zitten zeuren dat je onvrijwillig werkloos ben.

Wat dat is gewoon weg geen mens.

Je kan wel: je zelf te goed vinden voor werk wat je niet bij je vind passen.

BP

• Hans

Dit is niet te geloven, dat jij dat kunt opschrijven. Osbiker zit zeker niet te lapswanzen (ik ken iemand, die dat wel doet) en zal zeer snel weer aan het werk zijn.

Vuilnis ophalen is geen optie voor iemand, die een verantwoordelijke functie heeft gehad. Je moet je ook een beetje thuis voelen tussen de collega's.

• DePeter

Ik ben het zeker NIET met je standpunt eens, maar ik moet zeggen je hebt wel Humor (ja mensen humor) want iedere keer krijg je het toch voor elkaar dat er mensen reageren, maar dat is ook je bedoeling.

• Ruud

Zo is het nooit goed.

Nu heb je black pearl geher opvoed en dan doe je zo tegen em.

De over heid zegt toch ook, dat je werk moet doen onder je “niveau” nou dan.

Naar je thuis voelen bij collega s? …

Niks mee te maken WERKEN!!!!!!!

Je bent het toch altijd zo eens met regering, gezag e.d?

Zoete broodjes worden niet gebakken.

Trouwens het is goed als zulke types eens lekker vuinis ophalen,krijgen ze meer waardering voor mensen die zoiets doen.:)