wie kan me helpen???

• steven079

hallo

Ik heb gehoord dat als je 3 jaar in dienst bent of je contract 3 x verlengt is bij een werkgever.Hij dan verplicht is je in vaste dienst te nemen.Is dit waar? en staat dit ook vast gelegt in het wetboek? zo ja welk artikel en waar kan ik dat vinden??

alvast bedankt

• white hope

niks verplicht het zijn verlengingen dus kan hij zo zegen ga maar of wil je nog een jaartje tekenen tja wie is de baas , kijk vast uit naar een andere baan met je ervaring kom je zo aan de slag bij andere bedrijfen en voor een beter salaris ,een proeftijd van twee maanden en dan een van een jaar ok ,maar dan wel een vaste aansteling anders doorgaan met een andere werkgever haal in de tussentijd papiertjes en begin dan voor jezelf mvg .

• meep

hallo steven,

ik weet het niet zeker maar volgens mij is het wel zo dat na een aantal verleningen het over gaat naar een vast contract voor onbepaalde tijd. Maar vraag het na bij het cwi zij weten het precies en anders op de advocaten prikbord pagina.

• Dirk.D.

Beste Steven

De wet “flex en zekerheid” spreekt over maximaal 3 contracten en/of drie jarig dienst verband.

Dit betekend dat als je langer dan 3 jaren in dienst bent en/of je krijgt een nieuw contract aangeboden (4e contract) wordt de sitiatie waar in je bent, gesteld “op een contract voor onbepaalde tijd”, wat inhoud dat er voor de werkgever de verplichting ontstaat om als hij jouw wil kwijtraken hij een ontslagvergunning moet aanvragen bij het arbeidsburo UWI

Groet

Dirk.D.