Een stukje werkloos drogredeneren

• Hans

"Van de week las ik nog over een man van 57 die het onderwijs wel inwilde. Maar hij zou daar stukken minder verdienen dan wat hij nu had als werkeloze. Dus mocht hij het onderwijs niet in want dan had hij recht op een aanvulling en die wilden ze niet geven. Zijn nivo was te hoog voor het onderwijs. Dus blijft hij thuis zitten solliciteren naar banen die hij niet krijgt maar wel van zijn nivo zijn.

Jij kunt dus wel vinden dat iedereen kan werken maar blijkbaar vindt de maatschappij dat niet."

We hebben niet één munt, maar twee munten in Europa. Ogenschijnlijk zijn ze niet van elkaar te onderscheiden en het komt ook voor, dat een munt van het ene tye kan overgaan in een van het andere type. We hebben het over de gekregen euro en de zelfverdiende euro. Deze man gaat ervan uit, dat hij minder zou verdienen, als hij gaat werken, maar hij verdient evenveel meer als hij aan salaris zou krijgen. Wanneer dringt het nou eens tot zulke figuren door, dat de verdiende euro van een andere orde is dan de gekregen euro? Wanneer dringt het tot ze door, dat de voldoening van een dag werken het niet haalt bij de gemakzucht van tot twee uur in bed liggen en al je huishoudelijke taken met een factor twee vertraagd te doen? Waarom staat er een heel uitkeringscircus klaar voor die mensen om ze bij te staan bij het vertellen van hun droggeredeneerde verhalen, zoals hier weer een voorbeeld van ten tonele is gevoerd.

Kennelijk zijn we in een maatschappij beland, waar het niet langer een schande is om je hand open te houden, maar waarin dit soort zieke verhaaltjes als reden worden aangevoerd om maar vooral niet je nest uit te komen. Zelfs ouders zijn te beroerd om kinderen van 17 jaar bij te brengen, dat een toekomst als werkeloos nou net niet de carrière was, die ze voor zoon of dochter in gedachte hadden.

Ja, “carrière”, hoor ik mezelf zeggen. Velen hebben zich door de media laten verblinden, dat een baan niet meer voldoende is. Nee, je moet toch op zijn minst een carrière nastreven. De niet-haalbariteit hiervan blijkt voor veel personen dan maar een reden zijn om zich maar helemaal niet op de arbeidsmarkt te beginnen. Niettegenstaande de vele topondernemers, die als pleepoetser of als krullenjongen begonnen zijn.

Ik heb echt geen goed woord over voor mensen, die niet bereid zijn wat offers te brengen om het later beter te krijgen. Daar heeft een land niks aan. Misschien, dat de medische wetenschap te veel inferieur leven in stand heeft gehouden en dat we daar nou de wrange vruchten van plukken. En uiteraard hebben we de deur te wijd opengezet voor “vluchtelingen” en “rijksgenoten”.

• white hope

als werkeloose vrijwilliger heb ik het maar druk met het werk van andere te doen dus mijn advies aan hans leef op en help je medemens doe ik ook namelijk geheel gratis vraag ik niks voor mischien dat ik je ogen open kan maken met wat voorbeelden .

http://omgangsonrecht.startkabel.nl

en offers worden genomen door de rijken ,door de armen (werkeloosen ) uit te buiten

Stichting Welzijn vraagt faillisement aan

Stichting Welzijn Zeeburg verkeert al enige tijd in ernstige financiële problemen. Het bestuur van de Stichting heeft in de afgelopen periode gestreefd naar een algehele overname door de Welzijnskoepel Alcides.

Op 3 april heeft de Stichting om een financiele bijdrage gevraagd aan het stadsdeel. Stadsdeel Zeeburg heeft het verzoek van de Stichting Welzijn Zeeburg voor een extra subsidiebedrag van 741.000 euro afgewezen. Het Dagelijks bestuur is van mening dat het gezien de slechte financiële situatie waarin de Stichting Welzijn zich bevindt, onverantwoord is.

“Investeringen van gemeenschapsgeld zonder dat daar tegenover de nodige garanties op een gezonde doorstart van de stichting Welzijn bestaan zijn derhalve onverstandig”, aldus stadsdeelwethouder Lars Nanninga.

Nu het stadsdeel het verzoek om een financiele bijdrage heeft afgewezen ziet de stichting geen mogelijkheden meer om een faillissement te voorkomen. Deze week wordt een aanvraag tot faillissement ingediend.

Welzijn Zeeburg is verantwoordelijk voor een groot deel van de kinderopvang, het sociaal cultureel werk, het jongerenwerk en het beheer van welzijnsaccommodaties in het stadsdeel Zeeburg. De continuïteit van de activiteiten lopen voorlopig echter geen gevaar. Gedurende de komende periode blijft Welzijn Zeeburg haar activiteiten uitvoeren.

De medewerkers van de stichting en de ouders die gebruik maken van kinderopvang zijn inmiddels op de hoogte gesteld van de huidige situatie.

Maandag 14 april was er een informatie-avond voor het personeel van de Stichting Welzijn.

bron: www.zeeburg.nl

• ruud

ACH dat land weet wat,over 100 zijn jij en ik en iedereen er niet meer,dus maak je niet zo dik.ik zit lekker te genieten van blackpearl. Hij is nog jong en leeft nog vrolijk door terwijl jij al dan dood bent

• Hans

Dan mogen ze het lekker opknappen.

• BlackPearl

Ruud je voelt een beetje als bescherm engel!

Fijn ;-)

En White hope als de wijze raadsman ;-)

En voor de rest:

Gaat u alsjeblieft slapen want morgen moeten jullie weer vroeg op.

Ik kan toch uitslapen. Dus maak u om mij niet druk.

Blijf nog wel een paar uurtjes internetten en dan om 1300r mijn bed uit denk.

Mischien draaie ik me nog wel een keer om en slaap wat langer uit.

Daarna lekker sporten en genieten van de dag ;!

Werkse ;-)

• ruud

blackpearl……ik zit te zappen op ie prikborden en zie op de homo prik pagina ook jou naam.

Wil je beweren dat jij dat ook bent of niet.?

• ruud

niet dat ik er dan anders over denk maar wilde het gewoon weten….

Ik vind gewoon een beetje tegen gas wel op zijn plaats juist omdat iedereen over je heen valt.

En eerlijk is eerlijk ik geniet wel een beetje van je antwoorden.

Maar hou het braaf want anders gebeurt t zelfde als op die politiepagina waar ik het vorige keer over had daar eens heen te gaan.

• ruud

nou dan

• white hope

over 100 jaar zijn wij er niet meer ruud dat is waar maar onze kleinkinderen wel en voor hun zou ik zegen dat we met ze allen beter kunnen samen werken om hun een betere toekomst te geven dan ons,aangezien we er de tijd voor hebben en de kennis om daar wat aan te doen ,onbewust was je er al mee bezig ,anders was je niet hier maar zat je wel leker op een warm strand ,wat voor iedereen mogelijk is als ze niet het gevoel van verantwoordelijkheid kennen voor hun medemens of nakomelingen .

• BlackPearl

Heej Ruud.

Ik heb al op de politie pagina gezeten ;-)

Maar daar kunnen ze helemaaaaaaaaaaal niet tegen kretiek ;-)

Was wel lachen. Maar daar gingen ze bijna huilen en steeds mijn comentaar verwijderen. Beetje kinderachtig maar dat bewijs maar eens hoe fout de politiemacht is in Nederland ;-)

Homoprikbord. Jeps zit ik ook ;-)

Ik maak overal lol. En het zijn toffe gasten ;-)

Laatst hadden ze het over trouwen. Zei ik: volgens mij kan dat niet want en man hoort geen jurk te dragen. Toen begonnen ze over kinderen. Zei ik: Zolang en man geen kind kan baren moet je niet trouwen enz enz….. Maar ze bleven wel vriendelijk en nu vermaak ik me best daar.

Doe net als hier. Steeds een verhaal verzinnen ;-)

Zo leuk hoe mensen klaar staan om hun mening bij je op te dringen!!!!

Dan vooral veel ertegen in gaan.